• Online Yardım
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • 0(216) 643 00 60
  • EN YAKIN ECZANE
Sadece Eczanelerde

İyi Yaşam Rehberi

kolajen-tipleri-nelerdir

Tip 1, Tip 2 ve Tip 3 Kolajen Nedir? Birbirlerinden Farkları Nelerdir?

Kolajen vücudumuzda bulunan bir proteindir. Vücudumuzun birçok bölümünde bulunan kolajenin bilinen en az 16 tipi bulunmaktadır. Ancak vücut tarafından en çok üretilen ve kullanılan kolajenler Tip 1, Tip 2 ve Tip 3’tür. Peki Tip 1, Tip 2 ve Tip 3 kolajen nedir? Birbirlerinden farkları nelerdir? Birlikte inceleyelim.
sporcular-icin-kolajen-takviyeleri

Sporcular İçin Kolajen Takviyeleri Neden Gereklidir?

Son yıllarda pek çok kişinin merak etmeye başladığı kolajen takviyeleri, gündelik hayatta olduğu gibi spor hayatında da farklı faydalar sunuyor. Alınacak olan kaliteli bir kolajen takviyesi ile özellikle güçlü, esnek tendon ve yüksek performansa destek olunabiliyor. Böylelikle spor hayatında çok daha iyi bir deneyim elde etmek mümkün hale geliyor.

Kolajen Nedir, Kolajenin Faydaları Nelerdir?

Kolajen, vücutta bulunan bir aminoasit olarak bilinmektedir. Kökeni Yunanca da “glu” yani yapıştırıcı anlamına gelen kolajen, vücudun bir arada tutulmasını sağlayan, dayanıklılığı artıran ve cilde esneklik kazandıran en önemli proteinlerden biridir. Birbiri üzerine sarılmış olan üç adet alfa zincirinden meydana gelmektedir. Vücudun her yerinde bulunan bir protein olan kolajen, yaşlandıkça azalmaya başlamaktadır.

Yorgunluğu Giderecek Besinler

Kendinizi sürekli olarak yorgun mu hissediyorsunuz? Mevsim değişiklikleri sizi olumsuz yönde mi etkiliyor? Bu durum, yetersiz dinlenmekten kaynaklanabileceği gibi, beslenmenizdeki düzensizliklerden de ileri gelebilir. Niasin, B1, B2, B6, B12, folik asit ve C vitamini ile demir, potasyum, krom, selenyum ve iyot minerallerinin yetersizliği durumunda yorgunluk kendini gösterir. Peki bazı besinlerin yorgunluğu önlediğini biliyor musunuz? İşte size yorgunluğu giderecek yiyecekler:

Ofis Çalışanları İçin Öneriler

Günümüzde pek çok kişi zamanının büyük bir bölümünü çalışarak geçirmektedir.  Yoğun iş temposu nedeniyle evde sağlıklı beslenmenin yerini dışarıda beslenme almıştır. Doğru beslenmeye vakit ayıramamak ve masa başında hareketsiz bir şekilde uzun saatler geçirmek, birçok kişide fazla kilo ve yağ birikimine neden olmaktadır. Oysa çalışırken de doğru beslenmek ve kilo almak yerine fazla kilolardan kurtulmak mümkündür.

Sağlıklı bir birey olabilmek için sağlıklı beslenmek çok önemlidir. Yeterli ve dengeli beslenmenin sağlığa etkisinin yanı sıra, iş gücü performansının artması ve başarı için önemli katkısı bulunmaktadır. Masa başında çalışan kişilerin sağlıklı ve formda kalmaları için işte size bazı öneriler:

D vitamini Eksikliğini Önlemek İçin Neler Yapılmalı ?

D vitamini vücudumuzda 7-dehidrokolesterol olarak bulunan ve UVB ışınlarıyla aktifleştirilen, dışarıdan hayvansal kaynaklı kolekalsiferol bitkisel kaynaklı ergokalsiferol 'ün vücutta metabolize edilmesi sonucu hormon görevi gören bir vitamindir.

Sporun Eklem Sağlığı ve Eklem Ağrıları Üzerindeki Olumlu Etkileri

Hareketlerimizi sağlayan kas-iskelet sisteminin hareket merkezi eklemlerdir. Üç yüzün üzerinde eklemimiz bulunmaktadır. Şekilleri farklıdır. Yapı itibariyle, eklem zarı olan ve olmayanlar olarak iki gruba ayırılır.

Balık Yağları ve Sağlık

Acaba kalp hastalığı dünyada en az nerede diye bakılınca, geleneksel yaşam tarzlarını günümüze dek sürdüren eskimoların bu konuda çok şanslı olduğu görülmüştü. Bunun nedeni de bol miktarda balık yemelerine bağlanıyordu. Son yıllarda yapılan birçok araştırma, deniz ürünlerinin olumlu etkilerini gösterdikçe bu sebep-sonuç ilişkisinin doğruluğu pekişti. Bundan 50 yıl öce, Hollandalı bilim adamları 850 evli kadınla görüşüp eşlerinin ne kadar balık yediğini kaydettiler.

Enerjinizi Besinlerle Yükseltme Önerileri

Besinler, vücudumuzun en doğru şekilde çalışabilmesi ve günlük stresle, yorgunlukla baş etmek için gereklidir. Bu nedenle gün boyu enerjimizi koruyabilmek için besin seçimimiz oldukça önemlidir. Örneğin, enerjik olmak için şekerli besinleri aşırı tüketmek aslında tam tersi etki yaratarak, gün içinde inişli-çıkışlı enerji dalgalanmalarına sebep olurken kompleks karbonhidratların tüketimi ise pozitif etki gösterir. Modern yaşamın zorlukları, iş ve aile hayatındaki sorumluluklar çoğu zaman daha az uykuya, daha fazla strese ve daha az zamana sebep oluyor. Ancak size beslenme uzmanınız olarak tavsiyem; ne kadar yoğun olursanız olun, sağlıklı beslenme konusunda kolaya kaçmayın.

Obezite ve Aşırı Kilonun Eklem Sağlığı Üzerindeki Etkileri

Obezite, Fransızcadan türemiş bir kelimedir. Çok ya da aşırı şişmanlık olarak ifade edilir. Sağlığı bozacak ölçüde yağ dokularında anormal (hiperplazik) ve aşırı miktarda (hipertrofik) yağ birikmesidir. Vücutta yağ oranı, vücut ağırlığının erkeklerde % 15-18 ve kadınlarda % 20-25 artmasıyla oluşur. 

Obezite önlenebilir bir hastalıktır. Anne-babadan biri obez ise çocukta risk % 80 oranındadır. Sağlıksız beslenme-inaktif yaşam ilişkisi vardır. Batıda “Beslenme ile İlişkili Hastalıklar” içinde en sık gözlenenidir. Güçlü bir genetik yatkınlık söz konusudur.

Obezite, bulaşıcı olarak belirtilmektedir. Eğer,

omega-3-nedir-cesitleri-nelerdir

Omega 3 Nedir, Çeşitleri ve Faydaları Nelerdir?

Omega 3 yağ asitleri, insan vücudunda önemli rol oynayan çoklu doymamış yağ asidi türüdür. Bu yağ asitleri metabolizma için gerekli olduğu halde vücutta sentezlenemezler ve gıdalarla alınmaları gerekir. Omega-3 ailesine ait pek çok yağ asidi vardır. Omega 3, kalp krizi riskini en aza indirebilir, kemikleri ve eklemleri güçlendirebilir, kan şekerini düzenleyebilir, alzheimer, bunama gibi gibi tehlikeli hastalıklara yakalanma ihtimalini zayıflatabilir, kalp damar sağlığının korunmasında etkin rol oynayabilir.

omega-3-eksikligi-bulgulari

Omega 3 Eksikliği Bulguları Nelerdir?

Omega 3 yağları insan vücudu tarafından üretilemediği için gıda takviyesi olarak alınması gereken bir yağ türüdür. Bu yağ asitleri esansiyel yağ asitleri sınıfında olup metabolizma için gerekli olduğu halde vücutta sentezlenemezler ve gıdalarla alınmaları gerekir. Vücudumuzda yeterli oranda omega 3 bulunmadığı durumlarda dikkat çekici bazı negatif bulgular gözlenebilir.


Omega 3 Yağ Asitlerinin Kardiyovasküler Etkileri

Diyetle omega 3 yağ asitlerinin alınmasının kalbi korumada etkili olduğu, günde 0.5-2.0 g omega yağ asidi alınmasının kardiyovasküler hastalık (KVH) ölümlerini azalttığı daha yüksek dozun ek yarar sağlamadığı ileri sürülüyor. Omega 3 endeksi, eritrosit yağ asitlerinin EPA/DHA oranı olarak ifade edilir. Epidemiyolojik verilere göre, ani kardiyak ölümler, omega 3 endeksi %4’den az olanlarda, indeksi %7-8 olanlardan 10 kat daha yüksektir. Bu endeksin, EPA ve DHA tedavisinin izlenmesinde kullanılması önerilmektedir. Ancak metil–civa içeren balık kaynaklı omega 3 asitlerinin kardiyovasküler hastalıklar için bir risk faktörü olduğu bildirilmektedir.

Metabolizmayı Hızlandırma Yolları Nelerdir ?

Daha hızlı kilo vermek mi istiyorsunuz? O zaman bu işe metabolizmanızı hızlandırarak başlayın! Peki, metabolizmanızı nasıl hızlandırırsınız? Metabolizmayı hızlandıracak yiyecekler nelerdir? Gelin birlikte inceleyelim.
Metabolizma, insan vücudunun temel yaşamsal fonksiyonlarına destek olmak için, tükettiği besinlerin hücreler tarafından yakılması demektir. Yani metabolizma, vücudun alınan kaloriyi enerjiye dönüştürme eylemidir ve bu durum kişiden kişiye değişiklik göstermektedir.

Balık Kolajeninin Diğer Kolajenlerden Farkı Ne?

Kolajen Nedir?

Kolajen, insan vücudunda en çok bulunan proteindir. Vücutta canlılığı ve esnekliği sağlayan kolajen aynı zamanda yıpranan dokuları yenileme özelliğine de sahiptir. Kolajen ile eklem ağrısı, tendon kopması, kıkırdak erimesi veya cilt kırışması gibi durumlar onarılabilmektedir.

 

Suda Çözünen Vitaminler

Hızlı tüketim çağı dolayısıyla kişiler yorgunluk ve halsizlikle başa çıkabilmek adına vitamin tüketimine eğildiler. Özellikle suda çözünen vitaminler oldukça tercih edilenler arasında. B ve C vitaminleri suda çözünen vitaminler grubunda. Peki, hangi vitaminler suda çözünürler? Birlikte inceleyelim.

Yağda Çözünen Vitaminler Nelerdir?

Yağda çözünen vitaminler A, D, E ve K vitaminleridir. Yağlı besin maddeleri içinde bulunan bu vitaminler; tereyağı, bitkisel yağlar ve bazı sebzelerde bulunur. Bu vitaminlerin bağırsaklardan emilebilmeleri için yağ emilimin normal olması gerekir. Dolayısı ile ishal gibi sebeplerden dolayı yağ emiliminin bozuk olduğu durumlarda bu vitaminlerde eksiklikler ortaya çıkar.

Bağırsak Sağlığı Neden Önemlidir?

Bağırsak sağlığımız yaşamsal tüm faaliyetlerimizi gerçekleştirebilmemiz için çok önemlidir. Sosyal hayatımızı bile önemli ölçüde etkiler. Yaşanan stres, üzüntü ve sıkıntılarımız bağırsak sistemimize de yansır. Bu nedenle sıkıntı stresle baş ederken bağırsaklarımızı onlara iyi gelecek besinlerle beslemeliyiz ki bağırsak sağlığımızı koruyabilelim. Vücudumuzda ikinci beyin bağırsaktır. Eğer bağırsak sistemimiz çökerse tüm sistem çöker tıpkı beyin gibi.  Bağırsaklarımızda birçok bakteri bulunur. Bunlar iyi bakteriler ve kötü bakteriler olarak ikiye ayrılır. Eğer sağlıklı beslenmezsek kötü bakteriler artar ve iyi bakteriler azalır. Bu durum bağışıklık sistemimizi önemli ölçüde etkiler. Bağırsaklarımızın sağlıklı olabilmesi için probiyotiklere ihtiyacımız vardır. Probiyotikler canlı maddeler ve mayalardır.

kolajenin-vucuttaki-gorevleri-nelerdir

Kolajenin Vücuttaki Görevleri Nelerdir?

Kolajen vücuttaki hareket taşlarının yapı taşı olan proteine verilen isimdir. Kemik, kıkırdak, lif ve eklemlerin arasında dolgu görevi yapar. Kolajenin vücuttaki temel amacı dokulara destek sağlayarak güçlenmesine sağlamak ve cilt üzerindeki esnekliği arttırmaktır.

Vücudumuzun doğal kolajen üretimi 20’li yaşlardan sonra her yıl ortalama yüzde 1-1.5 oranında azalmakta olduğu bilimsel olarak açıklanmıştır. Cildin 20’li yaşlardan sonra esnekliğini kaybetmemesi için kolajen takviyesi almak gerekmektedir.

spor-yaparken-kolajen-kullanmanin-faydalari

Spor Yaparken Kolajen Kullanımın Faydaları

Spor yapmak her yaş grubunun sağlıklı yaşam sürmesi için önem taşır. Spor yaparak daha sağlıklı bir bedene sahip olmak mümkündür. Dengeli beslenme ve sporu bir arada götüren kişilerin daha sağlıklı ve uzun bir yaşam sürdüğü de bilimsel olarak kanıtlanmış bir durumdur. Spor yapan birçok kişi ilgilendiği spor dalına yönelik beslenme aritmisine sahiptir, doğal besinlerin yanı sıra takviye besin ve vitaminlerle de spor sürecini desteklemektedir. 

kolajen-eksikliginin-sonuclari

Kolajen Eksikliği Nelere Neden Olur? Kolajen Eksikliğinin Belirtileri Nelerdir?

Kolajen vücudun tüm organ ve bağ dokusunu bir arada tutan, cildi kırışıklıklardan ve yaşlanmadan koruyan bir maddedir. Kolajen üretimi vücudu eklem hastalıklarından, mat ve cansız bir ciltten, selüloitten ve kırışıklıktan korur. Saçların, tırnakların, dişlerin sağlıklı olmasını sağlar.

eklem-agrisina-karsi-egzersizler

Eklem Ağrısı Çekenler İçin Sağlıklı Egzersizler

Eklem ağrıları günlük hayatımızı olumsuz etkileyen bir rahatsızlıktır. Bütün hayatı ve psikolojiyi etkileyerek kişiye olumsuz etkiler bırakır. Hareket kabiliyetinde kısıtlamalar meydana getirir. Hareketsiz yaşam, fazla kilolar ve ilerleyen yaş eklem sağlığında olumsuz etkiler bırakarak ağrılara ve hareket kısıtlanmalarına neden olabilir.

Bolgesel-Yaglanma-Nedir-Nasil-Basa-Cikilir

Bölgesel Yağlanma Nedir? Nasıl Başa Çıkılır?

Bölgesel yağlanmalar hepimizin ortak sorunu. Her ne kadar yediklerimize dikkat ederek beslensek dahi kişiden kişiye değişmekle birlikte bölgesel yağlanma sorunuyla karşı karşıya kalabiliyoruz. Peki bölgesel yağlanma hangi sebeplerden oluşur? Gelin bölgesel yağlanmanın sebeplerini ve nasıl başa çıkmamız gerektiğini birlikte inceleyelim.

Vucut-Tipleri-Nelerdir

Vücut Tipleri Nelerdir?

Her vücut tipi için beslenme programı ve egzersiz programı değişiklik gösterebilir. Temelde 4 vücut tipi bulunmaktadır. Bunlar;

Elma, Armut, Dikdörtgen ve Kum saati olarak 4 tip vücut şekli bulunmaktadır.

Burada altını çizmek gereken nokta kum saati vücut tipi yalnızca kadınlarda görülen bir vücut tipi olduğudur. 

yoga-ile-zayiflamak

Yoga ile Zayıflanır mı? En Etkili Duruşlar Nelerdir?

Hem zihinsel hem ruhsal hem de fiziksel olarak rahatlama sağladığı için son yıllarda oldukça popüler olan yoga birçok kişinin favori egzersizi. Vücudumuza ve zihnimize birçok faydası bulunan yoga, zayıflama konusunda da etkili mi sorusunun cevabı ise evet, yogayla zayıflamak mümkün olabiliyor. O zaman yoga ve zayıflama konusunu daha detaylı inceleyelim ve en etkili duruşlara yakından bakalım.

saglikli-zayiflamak-icin-yapilmasi-gerekenler

Sağlıklı zayıflamak için yapılması gerekenler?

Modern endüstriyel toplumlarda gıdaların bol olması ve günlük fiziki hareketliliğin azalması sonucunda insanlarda genel olarak kilo alma, şişmanlama ve hatta obezite bir problem olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu bütün endüstrileşmiş ve zenginleşmiş toplumların ortak bir özelliğidir.

d3 vitamini nedir

D3 Vitamini Nedir? D3 Eksikliğinde Neler Olur?

D3 vitamini, özellikle çocukların gelişimi için oldukça önemlidir. D3 vitamini eksikliği ise hem yetişkinlerde hem de çocuklarda birçok sağlık problemine yol açabilir. İşte bu yüzden D vitamini değerinin istenilen düzeyde olması gerekmektedir.

omega 3 nedir

Omega 3 ve Turna Yemişi Gıda Takviyesi Kullanımı

Omega 3 ve Kızılcık'ın (Turna Yemişi) faydaları nedir sorusunun cevabını bulabileceğiniz yazımızda, her iki ürünün mental ve fiziksel faydalarına göz atabilirsiniz. Beyin, sinir sistemi, kalp ve damar sağlığı için tavsiye edilen Omega 3 kullanımı için 10 farklı nedeni sizler için derledik.

bağışıklık sistemi güçlendiriciler

Bağışıklık Sistemi Nasıl Güçlendirilir

Bağışıklık güçlendirici takviyeler ve besinler ile vücudunuzu hastalıklara karşı dayanıklı hale getirebilirsiniz. 

Hyaluronik Asit Ciltte Ne İşe Yarar?

Hyaluronik asit, cildin nem oranını düzenleyerek sağlıklı ve dinç bir görünüm kazandırır. Kırışıklıklara ve kuruluklara iyi gelerek, yaraların hızlı iyileşmesini sağlar.

l carnitine nedir

L-Carnitine Nedir ve Ne İşe Yarar?

L-Carnitine amino asiti, sadece yağ yakımı için değil vücut içerisindeki birçok etmeni etkileyen önemli bir maddedir. Enerji mekanizmasında çok önemli rol oynayan karnitin, her insan için gereklidir.

glukozamin nedir

Glukozamin Nedir? Ne İçin Kullanılır?

Eklem ağrılarınızı hafifletmek ve mide rahatsızlıklarını iyileşmesine yardımcı olabilmek için Glukozamin bileşiğinin vücutta yeteri miktarda olması yararlı olacaktır. En kolay şekilde hangi besinlerden elde edilir ve faydaları nelerdir?

çocuk vitamini

Çocuklarda Vitamin Kullanımı Nasıl Olmalıdır?

Çocukların gelişimi için iyi bir beslenme düzeni gereklidir. Aynı zamanda sağlıklı vitamin takviyeleri ile bağışıklık sistemi ve temel gelişimleri desteklenebilir.