• Online Yardım
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • 0(216) 643 00 60
  • EN YAKIN ECZANE
Sadece Eczanelerde

İyi Yaşam Rehberi

Sporcular İçin Kolajen Takviyeleri Neden Gereklidir?

Son yıllarda pek çok kişinin merak etmeye başladığı kolajen takviyeleri, gündelik hayatta olduğu gibi spor hayatında da farklı faydalar sunuyor. Alınacak olan kaliteli bir kolajen takviyesi ile özellikle güçlü, esnek tendon ve yüksek performansa destek olunabiliyor. Böylelikle spor hayatında çok daha iyi bir deneyim elde etmek mümkün hale geliyor.

Sporcuların sakatlanmalardan korunmak adına tercih ettikleri kolajen takviyeleri, dirençli egzersizler yapılması durumunda performansın korunmasına ve yaralanmaların toparlanmasına eşlik ediyor. Performansta ivme kazanılmasına yardımcı olan takviye ile sağlıklı ve güçlü bir şekilde spor yapmak mümkün hale geliyor. Kolajen desteği, bu bakımdan birçok kişinin dikkatini çekmeyi başarıyor. Hızlı antrenmana geri dönüşe katkıda bulunan kolajen peptit, beslenme çözümü olarak da nitelendirilebiliyor.

Neden Kolajen Takviyesine Başvuruluyor?

Yoğun geçen gündelik yaşam içerisinde ne yazık ki yetersiz beslenme problemi doğabiliyor. Bununla birlikte insan vücudunda azalabilen çeşitli vitaminler ve mineraller, beraberinde çok daha büyük sorunları getirebiliyor. Benzer şekilde hem yoğun iş hayatı hem de yoğun bir spor performansı, doğrudan desteğe ihtiyaç duymayı gerektirebiliyor.

Gündelik hayatta kolajen içeren besinler son derece önemlidir. Bu besinler yoğunluk dolayısı ile atlandığında ise gıda takviyesi bir seçenek olarak görülüyor. Tendon ve ligaman problemleri için de alınabilen bu takviyeler, yaralanmalar için kişiye destek oluyor. Böylelikle yüksek performanslı spor hayatına dönmek kolaylaşıyor.

Günlük Alınabilen Kolajen Dozu

Gıda takviyesi olarak başvurulduğu takdirde günlük olarak 5 ile 15 gr arası kolajen alınabiliyor. Yapılan son araştırmalarda kolajen desteğinin eklem iyileşmelerinde önemli bir rol üstlendiğini ortaya koyuyor. Tabi bu noktada sağlık sorunları için uzman birine danışılması gerektiği de unutulmamalıdır. Bu şekilde başvurulan takviye ile çok daha net ve olumlu sonuçlara erişmek mümkün olabiliyor.

Sporcuların yaralanmalar sonrasında eski performanslarına dönmeleri süreç isteyebiliyor. Hatta kimi zaman bu sürecin epey uzadığı görülüyor. Kolajen peptit takviyeleri, söz konusu toparlanma ve eski performansa dönme noktalarında süreci hızlandırıyor. Vücudun kendisini toparlamasına destek olan kolajen takviyesi, bunun sonucunda sporda eskisi gibi performans göstermeyi kolaylaştırıyor.

YAZIYI OKUYANLAR BU YAZILARI DA OKUDU

Sporun Eklem Sağlığı ve Eklem Ağrıları Üzerindeki Olumlu Etkileri

Hareketlerimizi sağlayan kas-iskelet sisteminin hareket merkezi eklemlerdir. Üç yüzün üzerinde eklemimiz bulunmaktadır. Şekilleri farklıdır. Yapı itibariyle, eklem zarı olan ve olmayanlar olarak iki gruba ayırılır.

Metabolizmayı Hızlandırma Yolları Nelerdir ?

Daha hızlı kilo vermek mi istiyorsunuz? O zaman bu işe metabolizmanızı hızlandırarak başlayın! Peki, metabolizmanızı nasıl hızlandırırsınız? Metabolizmayı hızlandıracak yiyecekler nelerdir? Gelin birlikte inceleyelim.
Metabolizma, insan vücudunun temel yaşamsal fonksiyonlarına destek olmak için, tükettiği besinlerin hücreler tarafından yakılması demektir. Yani metabolizma, vücudun alınan kaloriyi enerjiye dönüştürme eylemidir ve bu durum kişiden kişiye değişiklik göstermektedir.

spor-yaparken-kolajen-kullanmanin-faydalari

Spor Yaparken Kolajen Kullanımın Faydaları

Spor yapmak her yaş grubunun sağlıklı yaşam sürmesi için önem taşır. Spor yaparak daha sağlıklı bir bedene sahip olmak mümkündür. Dengeli beslenme ve sporu bir arada götüren kişilerin daha sağlıklı ve uzun bir yaşam sürdüğü de bilimsel olarak kanıtlanmış bir durumdur. Spor yapan birçok kişi ilgilendiği spor dalına yönelik beslenme aritmisine sahiptir, doğal besinlerin yanı sıra takviye besin ve vitaminlerle de spor sürecini desteklemektedir.