• Online Yardım
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • 0(216) 643 00 60
  • EN YAKIN ECZANE
Sadece Eczanelerde

İyi Yaşam Rehberi

Hangi Besinde Hangi Vitamin Var?

Hangi besinlerde hangi vitaminler bulunur? Vitaminlerin faydaları nelerdir?

Her vitamin vücuda yeterli miktarda alınmalıdır. Vücudun fonksiyonlarını devamlı ve sağlıklı olarak yerine getirebilmesi için gerekli vitamin ve mineralleri alması gerekir. Vitaminler, vücudumuza faydası oldukça fazla olan, metabolizmamızın sağlıklı bir şekilde çalışmasını destekleyen, yediğimiz pek çok besinin içinde bulunan organik bileşiklerdir. Sağlıklı bir yaşamın devamlılığında ve pek çok hastalığın tedavisinde vitaminlerin etkisi oldukça önemlidir. Vitaminlerin ne gibi görevleri olduğunu bilmek, kişinin kendisine sağlıklı bir beslenme düzeni hazırlamasına yardımcı olur.

Vitaminlerin Faydaları Nelerdir?

Vitaminler hangi besinlerde bulunur konusuna geçmeden önce vitaminler üzerinde genel bir fayda değerlendirmesi yapmak doğru olacaktır. Vitaminler günlük hayatımızı sağlıklı bir şekilde devam ettirmemizi sağlar. Ayrıca hastalıklarla mücadelede de etkilidir. Hastalık esnasında vücuda gerek duyduğu direnci sağlar. Hücre zarı ve DNA gibi yapısal alanlarda oluşabilecek herhangi bir zarardan korunmada etkilidir. Vücuda bağışıklık kazandırır. Hastalıklara karşı adeta koruyucu bir kalkan vazifesi görerek, mikroplardan kaynaklanan hastalıkları yaşamanın önüne geçer. Kronik rahatsızlıklarından dolayı sıklıkla ilaç kullanan bireylerin, ilaçlardan kaynaklı zararları en aza indirmesinde vitaminlerin büyük rolü vardır. Sindirim güçlüğü gibi metabolizmayı olumsuz etkileyen hastalıkların iyileşmesinde etkin rol oynar. Mide, bağırsak ve pankreas sağlığı için önemlidir. Besinlerin mide ve bağırsakta emilimine destek olur. Eklem sağlığı için oldukça önemli olan vitaminler, kemik sağlığı için çok önemlidir. Özellikle ilerleyen yaşlarda oluşabilen kemik erimelerine karşı etkili bir karşı koyma biçimidir. Ayrıca kaslarda oluşan krampların giderilmesinde de rol oynarlar.

Vitamin İçeren Besinler

Vitaminler hangi besinlerde bulunur konusuna böylece giriş yapalım ve devam edelim. Metabolizmanın sağlıklı bir şekilde görevini yapabilmesi için A vitamini içeren besinler tüketmek gereklidir. Süt, yumurta, peynir, havuç, balık, portakal gibi besinler A vitamini içerir. Halsizlik ve iştahsızlık sorunlarına çözüm olan B vitamini içeren besinler ise arpa, yulaf, bulgur, fındık, ceviz, et ve karaciğer gibi besinlerdir. Portakal, mandalina, domates gibi meyve ve sebzelerde bolca bulunan diğer bir vitamin ise C vitamini olarak karşımıza çıkar. Temeli güneş ışığı olan D vitamini ise balıkta bol miktarda bulunur. Mide rahatsızlıklarının giderilmesinde etkin rol oynayan E vitamini ise zeytin, fındık, roka, maydanoz gibi besinlerde karşımıza çıkar. Kanın koyulaşmasını sağlayan K vitamini ise özellikle koyu yeşil sebzelerde bulunur.

YAZIYI OKUYANLAR BU YAZILARI DA OKUDU

a vitamini faydaları

A Vitamini

Havuç, biber, yeşil yapraklı sebzeler ve ciğer gibi farklı besin kaynaklarında bulunmaktadır.
B1 Vitamini faydaları

B1 Vitamini

B1 vitamini, tam tahıllar, et ve kabuklu yemişler gibi besin kaynaklarında bulunmaktadır.

B2 Vitamini faydaları

B2 Vitamini

B2 vitamini, süt, süt ürünleri, tam tahıllar ve et gibi besin kaynaklarında bulunmaktadır.

B3 Vitamini, Vitamin B3, Niasin B3, B3 Niasin

Niasin

Niasin, diğer adıyla B3 vitamini balık, et, ve süt ürünleri gibi besin kaynaklarında bulunmaktadır.

B5 Vitamini, Vitamin B5

Pantotenik Asit

Pantotenik Asit, diğer adıyla B5 Vitamini tam tahıllar, et, ve mantar gibi besin kaynaklarında bulunmaktadır.

B6 Vitamini, Vitamin B6

B6 Vitamini

B6 vitamini, tam tahıllar, patates ve et gibi besin kaynaklarında bulunmaktadır.

 

D vitamini Eksikliğini Önlemek İçin Neler Yapılmalı ?

D vitamini vücudumuzda 7-dehidrokolesterol olarak bulunan ve UVB ışınlarıyla aktifleştirilen, dışarıdan hayvansal kaynaklı kolekalsiferol bitkisel kaynaklı ergokalsiferol 'ün vücutta metabolize edilmesi sonucu hormon görevi gören bir vitamindir.

B12 Vitamini, Vitamin B12

B12 Vitamini

B12 vitamini, diğer adıyla cobalamin balık ve et gibi besin kaynaklarında bulunmaktadır.

C Vitamini, Vitamin C

C Vitamini

C vitamini, diğer adıyla askorbik asit narenciye, biber, kır iğdesi gibi besin kaynklarında bulunmaktadır.

D Vitamini, Vitamin D

D Vitamini

D vitamini, diğer adıyla kolekalsiferol veya ergokalsiferol. Uskumru, Ringa , ciğer , yumurta sarısı ve mantar gibi besin kaynaklarında bulunmaktadır.

E Vitamini, Vitamin E

E Vitamini

E vitamini, diğer adıyla tokoferol biktisel yağlar, kabuklu yemişler ve tahıl ruşeymi gibi besin kaynaklarında bulunmaktadır.

k vitamini faydaları

K Vitamini

Maydonoz, karalahana ve brokoli gibi  farklı besin kaynaklarında bulunmaktadır.
d3 vitamini nedir

D3 Vitamini Nedir? D3 Eksikliğinde Neler Olur?

D3 vitamini, özellikle çocukların gelişimi için oldukça önemlidir. D3 vitamini eksikliği ise hem yetişkinlerde hem de çocuklarda birçok sağlık problemine yol açabilir. İşte bu yüzden D vitamini değerinin istenilen düzeyde olması gerekmektedir.