• Online Yardım
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • 0(216) 643 00 60
  • EN YAKIN ECZANE
Sadece Eczanelerde
omega-3-nedir-cesitleri-nelerdir

Omega 3 Nedir, Çeşitleri ve Faydaları Nelerdir?

Omega 3 yağ asitleri, insan vücudunda önemli rol oynayan çoklu doymamış yağ asidi türüdür. Bu yağ asitleri metabolizma için gerekli olduğu halde vücutta sentezlenemezler ve gıdalarla alınmaları gerekir. Omega-3 ailesine ait pek çok yağ asidi vardır. Omega 3, kalp krizi riskini en aza indirebilir, kemikleri ve eklemleri güçlendirebilir, kan şekerini düzenleyebilir, alzheimer, bunama gibi gibi tehlikeli hastalıklara yakalanma ihtimalini zayıflatabilir, kalp damar sağlığının korunmasında etkin rol oynayabilir.

Omega 3 Nedir, Çeşitleri ve Faydaları Nelerdir?

Omega 3 Nedir?

Omega 3 yağ asitleri, insan vücudunda önemli rol oynayan çoklu doymamış yağ asidi türüdür. Bu yağ asitleri metabolizma için gerekli olduğu halde vücutta sentezlenemezler ve gıdalarla alınmaları gerekir. Omega-3 ailesine ait pek çok yağ asidi vardır.

Omega 3 Çeşitleri

  • ALA: Vücutta enerji elde etmek için kullanılır. Besinlerden alınan en yaygın omega-3 olmasına rağmen vücutta kullanılabilmesi için önce EPA’ya, sonrasında da DHA’ya dönüştürülmesi gerekir. Ancak bu dönüşüm oranı insanlarda yetersizdir. Bu yüzden ALA, hiçbir zaman tek omega-3 kaynağı olarak kullanılmamalıdır.
  • EPA: İnsan vücudunda birçok temel işleve sahiptir. Vücuttaki iltihaplanmanın azalmasını sağlar. Ayrıca EPA’nın belirli ruhsal sorunlara, özellikle de depresyona karşı etkili olduğu bulunmuştur.
  • DHA: İnsan vücudundaki en önemli omega-3 yağ asididir. Beyin, gözün retina tabakası ve vücudun birçok bölümünde önemli bir yapısal bileşendir. Sinir sistemi gelişimi için çok önemlidir.

ALA çoğunlukla bitkisel gıdalarda, EPA ve DHA ise yağlı balıklar, balık yağları ve krill yağlarında bulunur.

Omega 3 Faydaları

Aynı omega 6’da olduğu gibi gıdalarla alınması gereken Omega 3, kalp krizi riskini en aza indirebilir, kemikleri ve eklemleri güçlendirebilir, kan şekerini düzenleyebilir, alzheimer, bunama gibi gibi tehlikeli hastalıklara yakalanma ihtimalini zayıflatabilir, kalp damar sağlığının korunmasında etkin rol oynayabilir.

Daha çok hafızayı güçlü tutma ve beyni daha iyi çalıştırma amacıyla kullanılabilen Omega 3 sinir koruyucu bir etkiye sahip olduğu için tüm yaşam boyunca doğru ölçüde alındığı takdire yaşlılık döneminde de beyin diri ve sağlam olarak işlemeye devam edebilir.

Omega 3 takviyesi için genellikle balık yağı ve omega 3 kapsül seçenekleri kullanılır. Düzenli omega 3 takviyesi yapılmazsa faydalarını görebilmek zor olur. Çünkü bu yağın vücutta gerekli seviyelere ulaşmasını sağlamak ancak düzenli alımlarla mümkün olacaktır. Sağlıklı bir beyne ve iyi bir hafızaya sahip olmak istiyorsanız düzenli bir şekilde vücuda Omega 3 takviyesi yapmalısınız

Bu konuda Nutraxin Omega 3 kapsülü kullanımı önerilebilir. Nutraxin Omega-3  2000 mg veya Omega-3 Co Q 10 in yetişkinler için takviye edici gıda olarak, günde 1 ya da 2 yumuşak jelatin kapsülün bol su ile kullanılması önerilir.