• Online Yardım
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • 0(216) 643 00 60
  • EN YAKIN ECZANE
Eczanelerde

İnsan Vücudunda Omega 3'ün İşlevi Nedir?

Omega 3 ne işe yarar ve insan vücudundaki işlevi nedir? Detaylar için içeriğimize göz atabilirsiniz.

Omega 3, özellikle beslenme yoluyla alınan ve vücut açısından oldukça değerli olan doymamış bir yağ asidi çeşididir. Bu yağ asitleri, insan sağlığı açısından büyük bir ihtiyaç olarak görülür. Vücudun kendisi, diğer yağlarda da olduğu gibi direkt olarak Omega 3 yağ asitlerini üretemez. Bu nedenle Omega 3’ün yiyecekler ya da takviyeler yardımıyla vücuda alınması gerekir.

Omega 3 yağ asitleri, genellikle deniz mahsullerinde ve bitkisel kaynaklı besinlerde bulunur. Tüm bunlarla birlikte, tüketilen besin niteliğine göre kişilerin vücuduna giren Omega 3 türü ve miktarı değişim gösterebilir. Dolayısıyla öncelikli olarak vücutta bulunan Omega 3 miktarını artırmak için, sıklıkla deniz ürünlerini tüketmek oldukça yarar sağlar. Fakat yine de çeşitli sebeplerden dolayı deniz mahsullerini tüketemeyen ya da tüketmeyen bireyler, Omega 3 ihtiyaçlarını besin takviyeleri ya da bitkisel ürün tüketimi sayesinde karşılayabilirler.  

Omega 3 Çeşitleri

ALA (alfa – linolenik asit)

Esansiyel bir yağ asidi olan ALA, bitkisel gıdalarda bulunur. Genellikle vücutta enerjinin elde edilmesini sağlar. Besinlerden alınan en yaygın Omega 3 olarak tanımlanır. Ancak öncelikle bu yağ asidinin EPA’ya sonrasında da DHA’ya dönüştürülmesi gerekir. Fakat bu dönüşüm oranı insanlarda yetersiz kalabilir. Bu nedenle ALA, asla tek Omega 3 kaynağı olarak kullanılmamalıdır.

EPA (eikosapentaenoik asit)

Deniz ürünlerinde özellikle yağlı balıklarda bulunan yağ asidi çeşididir. İnsan vücudu EPA’yı özellikle iltihabı azaltma özelliğiyle bilinen eikosanoidleri üretmek için kullanır. Aynı zamanda EPA, depresyon semptomlarını da azaltabilir.

DHA (dokosaheksaenoik)

EPA’da olduğu gibi DHA da deniz mahsullerinde bulunur. Göz sağlığı, beyin fonksiyonları ve gelişimi, cilt sağlığı, kalp sağlığı, öğrenme süreci ve kronik hastalıklardan korunma süreçlerinde oldukça hayati önemi bulunan bir yağ asidi çeşididir.

Her bireyde farklı şekillerde kendini gösteren Omega 3 eksikliğinin belirtileri ise şu şekilde sıralanabilir:

  • Cansız saçlar
  • Kuruyan cilt yapısı
  • Uykusuzluk
  • Çabuk kırılan tırnaklar
  • Eklem ağrıları
  • Zayıf konsantrasyon
  • Yorgunluk hissi

Omega 3 takviyelerini doğal besinler yoluyla alamayan ya da almayı tercih etmeyen bireyler, takviyelerden yardım alabilirler. Diğer her türlü takviyelerde olduğu gibi başlamadan ve bırakmadan önce kişiler, sağlık durumu ve takviye ürünler hakkında bilgi edinmek amacıyla uzman bir hekime danışmalıdırlar. Tamamen doğal içerikli Omega 3 takviyesi için Nutraxin web sitesini ziyaret edebilir, ürünleri inceleyebilirsiniz!

 

 

YAZIYI OKUYANLAR BU YAZILARI DA OKUDU