• Online Yardım
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • 0(216) 643 00 06
  • EN YAKIN ECZANE
Sadece Eczanelerde

Kolajen Nedir, Kolajenin faydaları nelerdir?

Kolajen, bağ dokusunun bir parçası olarak tüm vücutta en fazla bulunan bulunan proteindir. En başta deri olmak üzere dokularımızın dayanıklı, canlı ve esnek olmasını sağlar. Bağ ve bağ dokularını oluşturan kolajen, birleştirici bir tutkal görevi üstlenerek cildimize yaşlanma karşıtı bir destek oluşturur. Kolajen vücutta fibroblast olarak isimlendirilen hücreler tarafından üretilir.

Yorgunluğu Giderecek Besinler

Kendinizi sürekli olarak yorgun mu hissediyorsunuz? Mevsim değişiklikleri sizi olumsuz yönde mi etkiliyor? Bu durum, yetersiz dinlenmekten kaynaklanabileceği gibi, beslenmenizdeki düzensizliklerden de ileri gelebilir. Niasin, B1, B2, B6, B12, folik asit ve C vitamini ile demir, potasyum, krom, selenyum ve iyot minerallerinin yetersizliği durumunda yorgunluk kendini gösterir. Peki bazı besinlerin yorgunluğu önlediğini biliyor musunuz? İşte size yorgunluğu giderecek yiyecekler:

Ofis Çalışanları İçin Öneriler

Günümüzde pek çok kişi zamanının büyük bir bölümünü çalışarak geçirmektedir.  Yoğun iş temposu nedeniyle evde sağlıklı beslenmenin yerini dışarıda beslenme almıştır. Doğru beslenmeye vakit ayıramamak ve masa başında hareketsiz bir şekilde uzun saatler geçirmek, birçok kişide fazla kilo ve yağ birikimine neden olmaktadır. Oysa çalışırken de doğru beslenmek ve kilo almak yerine fazla kilolardan kurtulmak mümkündür.

Sağlıklı bir birey olabilmek için sağlıklı beslenmek çok önemlidir. Yeterli ve dengeli beslenmenin sağlığa etkisinin yanı sıra, iş gücü performansının artması ve başarı için önemli katkısı bulunmaktadır. Masa başında çalışan kişilerin sağlıklı ve formda kalmaları için işte size bazı öneriler:

D vitamini Eksikliğini Önlemek İçin Neler Yapılmalı ?

D vitamini vücudumuzda bulunan 7-dehidrokolesterol olarak bulunan ve UVB ışınlarıyla aktifleştirilen, dışarıdan hayvansal kaynaklı kolekalsiferol bitkisel kaynaklı ergokalsiferol 'ün vücutta metabolize edilmesi sonucu hormon görevi gören bir vitamindir.

Sporun Eklem Sağlığı ve Eklem Ağrıları Üzerindeki Olumlu Etkileri

Hareketlerimizi sağlayan kas-iskelet sisteminin hareket merkezi eklemlerdir. Üç yüzün üzerinde eklemimiz bulunmaktadır. Şekilleri farklıdır. Yapı itibariyle, eklem zarı olan ve olmayanlar olarak iki gruba ayırılır.

Balık Yağları ve Sağlık

Acaba kalp hastalığı dünyada en az nerede diye bakılınca, geleneksel yaşam tarzlarını günümüze dek sürdüren eskimoların bu konuda çok şanslı olduğu görülmüştü. Bunun nedeni de bol miktarda balık yemelerine bağlanıyordu. Son yıllarda yapılan birçok araştırma, deniz ürünlerinin olumlu etkilerini gösterdikçe bu sebep-sonuç ilişkisinin doğruluğu pekişti. Bundan 50 yıl öce, Hollandalı bilim adamları 850 evli kadınla görüşüp eşlerinin ne kadar balık yediğini kaydettiler.

20 yıllık takipten sonra günde 30 gram balık yiyenlerde kalpten ölümlerin, hiç balık yemeyenlere göre yarı yarıya az olduğunu saptadılar. O zamandan bu yana yapılan bir çok araştırma bu sonuçları doğruladı. Bu çalışmalar sırasında balık tüketiminin özellikle ani ölümleri azalttığı ortaya çıktı. Uzun yıllar içinde elde edilen verileri gözden geçiren Dünya Sağlık Örgütü, Amerikan Kalp Birliği, Avrupa Kardiyoloji Derneği gibi büyük sağlık kuruluşları şu sonuca vardı: Yetişkinlerin, haftada iki kez balık yemeleri sağlıkları açısından yararlı. Peki balık yiyemeyenler ne yapsın?

Omega 3 yağlarının yararları
Omega yağ asitleri kalp hastalıklarında önemli rol oynayan maddeler üzerine etkili. Düzenli balık yağı alanlarda kan yağlarının olumlu yönde değiştiği biliniyor; trigliseritler düşüyor, iyi kolesterol az da olsa yükseliyor. Kötü kolesterolün yapısını değiştirip daha az zararlı hale getirdiklerini gösteren araştırmalar var. Balık yağının bir diğer yararı da kan basıncı üstüne. Kılcal damarların gevşemesini ve genişlemesini kolaylaştırarak hem büyük hem küçük tansiyonu düşürüyor. Aynı zamanda kalp hızını az da olsa yavaşlatıyor. Yani kalbin işini hafifletiyor.  Yüksek dozda alınan balık yağı pıhtı oluşumunu zorlaştırıyor. Kalp hastalıklarını önlemede bu etkisinin de rol oynadığını düşünen bilim adamları var.  Balık yemek veya balık yağı hapı almak kan yağları, tansiyon, pıhtı oluşumu üzerine olumlu etki yapmakla kalmıyor, bu yolla damar sertliğinin ilerlemesini yavaşlatıyor. Bu konuda son 10 yılda yapılmış birçok karşılaştırmalı bilimsel çalışma var. Balık yağı kalbe yararlı Bir dizi araştırma, kalp krizi geçirenlerin, balık yağıyla tedavi edilirlerse, tekrar kalp krizi geçirme ve ölüm risklerinin azaldığını gösterdi. Yaklaşık 10 yıl önce İtalyan kardiyologları 11 bin kalp krizi hastası üstünde yaptıkları bir araştırma yayınladılar. Hastaların yarısına modern kalp krizi tedavisine ek olarak balık yağı hapı verdiler, diğer yarısına vermediler. Dört yıl sonra balık yağı alanlarda kalp krizi, inme ve ölümlerin daha az olduğunu gözlediler. En ilginç bulgulardan biri de ani ölümlerin yüzde 40 düşmüş olmasıydı. Bu ve benzeri çalışmalarda balık yağının diğer kalp ilaçlarının yerine değil, onlara ek olarak verildiği unutulmamalı.  İleri derecede kalp hastalığı olup da kalp yetmezliği çekenlerde yapılan bir araştırmada, hekimler ilginç bulgularla karşılaştılar. Balık yağı verildiğinde kalp yetmezliği hastalarında, mütevazı da olsa bir yarar sağlandı. Buna karşılık kolesterol düşürücü statin grubu ilaç alanlarda hiçbir olumlu etki gözlenmedi. Bu sonuca bakan araştırmacılar, kalp yetmezliği hastalarında balık yağının çok güvenilen kolesterol ilaçlarından bile daha etkili olduğunu ileri sürdüler.

Amerikan Kalp Cemiyeti Öneriyor
Amerikan Kalp Cemiyeti, haftada en az iki öğün balık tüketmeyi, bunun mümkün olmadığı durumlarda ise omega-3 içeren takviyeler kullanmayı öneriyor. Bunun sebebi ise balıkta bulunan omega-3 yağ asitlerinin kalp hastalıklarında koruyucu özelliğinin olması.

Daha önce yayınlanan çalışmalarda, omega-3 yağ asitlerinin anormal kalp atımlarını azalttığı, kandaki yağ oranlarını düşürdüğü, atardamaları tıkayan plak oluşumlarını azalttığı ve kan basıncını bir miktar düşürdüğü gösterilmişti.

Mayo Clinic Proceedings dergisinde yeni yayınlanan çalışmada, omega-3 yağ asitlerinden özellikle iki tanesi (eicosapentaenoic acid ve docosahexaenoic acid) araştırılmış. Çalışmanın sonucunda omega-3 yağ asitlerinin gıdalarla ya da besin takviyeleri şeklinde tüketilmesinin, kan trigliserit veya yağ seviyesi yüksek olanlarda kalp hastalığı gelişme riskini %16 oranında azalttığı, LDL kolesterolü yüksek olanlarda ise %14 oranında düşürdüğü görülmüş.

Omega üç yağ asitleri ile ilgili çalışmalar göz önüne alındığında haftada en az iki yada üç öğün balık tüketiminin, kalp hastalıklarından korunmada önemli bir fayda sağlayacağı gösterilmiş. Bu nedenle özellikle omega-3 açısından zengin olan somon ya da sardalya gibi balıkların tüketilmesi öneriliyor.


Kaynak: https://goo.gl/xQy2Mz  Mayo Clinic Proceedings, online January 3, 2017

 

 

 

Enerjinizi Besinlerle Yükseltme Önerileri

Besinler, vücudumuzun en doğru şekilde çalışabilmesi ve günlük stresle, yorgunlukla baş etmek için gereklidir. Bu nedenle gün boyu enerjimizi koruyabilmek için besin seçimimiz oldukça önemlidir. Örneğin, enerjik olmak için şekerli besinleri aşırı tüketmek aslında tam tersi etki yaratarak, gün içinde inişli-çıkışlı enerji dalgalanmalarına sebep olurken kompleks karbonhidratların tüketimi ise pozitif etki gösterir. Modern yaşamın zorlukları, iş ve aile hayatındaki sorumluluklar çoğu zaman daha az uykuya, daha fazla strese ve daha az zamana sebep oluyor. Ancak size beslenme uzmanınız olarak tavsiyem; ne kadar yoğun olursanız olun, sağlıklı beslenme konusunda kolaya kaçmayın.

Obezite ve Aşırı Kilonun Eklem Sağlığı Üzerindeki Etkileri

Obezite, Fransızcadan türemiş bir kelimedir. Çok ya da aşırı şişmanlık olarak ifade edilir. Sağlığı bozacak ölçüde yağ dokularında anormal (hiperplazik) ve aşırı miktarda (hipertrofik) yağ birikmesidir. Vücutta yağ oranı, vücut ağırlığının erkeklerde % 15-18 ve kadınlarda % 20-25 artmasıyla oluşur. 

Obezite önlenebilir bir hastalıktır. Anne-babadan biri obez ise çocukta risk % 80 oranındadır. Sağlıksız beslenme-inaktif yaşam ilişkisi vardır. Batıda “Beslenme ile İlişkili Hastalıklar” içinde en sık gözlenenidir. Güçlü bir genetik yatkınlık söz konusudur.

Obezite, bulaşıcı olarak belirtilmektedir. Eğer,

omega-3-nedir-cesitleri-nelerdir

Omega 3 Nedir, Çeşitleri ve Faydaları Nelerdir?

Omega 3 yağ asitleri, insan vücudunda önemli rol oynayan çoklu doymamış yağ asidi türüdür. Bu yağ asitleri metabolizma için gerekli olduğu halde vücutta sentezlenemezler ve gıdalarla alınmaları gerekir. Omega-3 ailesine ait pek çok yağ asidi vardır. Omega 3, kalp krizi riskini en aza indirebilir, kemikleri ve eklemleri güçlendirebilir, kan şekerini düzenleyebilir, alzheimer, bunama gibi gibi tehlikeli hastalıklara yakalanma ihtimalini zayıflatabilir, kalp damar sağlığının korunmasında etkin rol oynayabilir.

omega-3-eksikligi-bulgulari

Omega 3 Eksikliği Bulguları Nelerdir?

Omega 3 yağları insan vücudu tarafından üretilemediği için gıda takviyesi olarak alınması gereken bir yağ türüdür. Bu yağ asitleri esansiyel yağ asitleri sınıfında olup metabolizma için gerekli olduğu halde vücutta sentezlenemezler ve gıdalarla alınmaları gerekir. Vücudumuzda yeterli oranda omega 3 bulunmadığı durumlarda dikkat çekici bazı negatif bulgular gözlenebilir.


Omega 3 Yağ Asitlerinin Kardiyovasküler Etkileri

Diyetle omega 3 yağ asitlerinin alınmasının kalbi korumada etkili olduğu, günde 0.5-2.0 g omega yağ asidi alınmasının kardiyovasküler hastalık (KVH) ölümlerini azalttığı daha yüksek dozun ek yarar sağlamadığı ileri sürülüyor. Omega 3 endeksi, eritrosit yağ asitlerinin EPA/DHA oranı olarak ifade edilir. Epidemiyolojik verilere göre, ani kardiyak ölümler, omega 3 endeksi %4’den az olanlarda, indeksi %7-8 olanlardan 10 kat daha yüksektir. Bu endeksin, EPA ve DHA tedavisinin izlenmesinde kullanılması önerilmektedir. Ancak metil–civa içeren balık kaynaklı omega 3 asitlerinin kardiyovasküler hastalıklar için bir risk faktörü olduğu bildirilmektedir.