• Online Yardım
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • 0(216) 643 00 60
  • EN YAKIN ECZANE
Sadece Eczanelerde
protein diyeti

Protein Diyeti Nasıl Yapılır?

Protein, insan vücudunun vazgeçilmez ihtiyaçlarından bir tanesidir. Doğru protein diyeti ile kilo dengenizi sağlayabilir ve ihtiyacınız olan gerekli enerjiyi yakalayabilirsiniz.

Protein Diyeti Nasıl Yapılır? 

Diyetisyenler genel olarak diyet konusunda dünya çapında ayrımlar yaşamaktadır ancak protein tüm diyetisyenleri ortak noktada buluşturur. Protein diyeti adından da anlaşılacağı üzere protein ağırlıklı beslenme üzerine kurulmuş, protein içeren besinlerin tüketilmesi ile amaca ulaşmayı hedefleyen bir diyet türüdür. Protein genel olarak vücut geliştiriciler için tavsiye edilen bir besin olsa da, uzmanlar protein alımının artırılmasının kilo vermeye yardımcı olduğu görüşünde. Protein ağırlıklı beslenme herkesin kendince yapabileceği bir şey değildir. Protein içeren besinler doktor tarafından oluşturulan bir program ile tüketilmediği halinde karaciğer ve böbrek hastalıklarına yol açabilmektedir. Bu diyet, yemeklere fazladan protein ekleme ile gerçekleşir. Bir haftalık sürecin ardından etkiler kontrol edilir ve diyet sonuca göre tekrar düzenlenir. 

Protein Dengesini Sağlamak

Protein nedir, nasıl bir işleve sahiptir gibi soruları yanıtladıktan sonra proteinli yiyecekler alırken protein dengesini sağlayacak yöntemlerden bahsetmek gerekiyor. Proteinli besinler denince akla yalnız et çeşitleri gelmemeli, protein içeren meyveler de göz önünde bulundurulmalıdır. Bazı meyveler de proteini yüksek besinler olarak bilinir. Dengeyi sağlamak için aktif bir yaşama sahip olmayan 19-70 yaş aralığındaki bireyler ortalama 46 gram, aktif bir yaşama sahip bireyler için 80 grama kadar günlük protein alımı tavsiye edilir. Kabuklu besinler ve tahıllar gibi protein içeren besinler de listeye eklenmelidir. 

Spor yapanlar için, spora başlamadan yarım saat önce alımın gerçekleşmesi gerekir. İdeal alım bir öğünde 20 ila 30 gram şeklinde olmalıdır. Günlük alımın öğünlere bölünmesinin sebebi vücudun bir kerede ancak o kadar proteini öğütebilmesidir. Sağlıklı atıştırmalar tüketirken de proteinin alınmadığı öğünleri dengelemek gerekmektedir. Örnek olarak muzun yanında süt veya süt ürünleri, tahıl gibi dengeleyici ara öğünler alınmalıdır. 

B1 Vitamini faydaları

B1 Vitamini

B1 vitamini, tam tahıllar, et ve kabuklu yemişler gibi besin kaynaklarında bulunmaktadır.

Kolajen Nedir, Kolajenin Faydaları Nelerdir?

Kolajen, vücutta bulunan bir aminoasit olarak bilinmektedir. Kökeni Yunanca da “glu” yani yapıştırıcı anlamına gelen kolajen, vücudun bir arada tutulmasını sağlayan, dayanıklılığı artıran ve cilde esneklik kazandıran en önemli proteinlerden biridir. Birbiri üzerine sarılmış olan üç adet alfa zincirinden meydana gelmektedir. Vücudun her yerinde bulunan bir protein olan kolajen, yaşlandıkça azalmaya başlamaktadır.

Yorgunluğu Giderecek Besinler

Kendinizi sürekli olarak yorgun mu hissediyorsunuz? Mevsim değişiklikleri sizi olumsuz yönde mi etkiliyor? Bu durum, yetersiz dinlenmekten kaynaklanabileceği gibi, beslenmenizdeki düzensizliklerden de ileri gelebilir. Niasin, B1, B2, B6, B12, folik asit ve C vitamini ile demir, potasyum, krom, selenyum ve iyot minerallerinin yetersizliği durumunda yorgunluk kendini gösterir. Peki bazı besinlerin yorgunluğu önlediğini biliyor musunuz? İşte size yorgunluğu giderecek yiyecekler:

C Vitamini, Vitamin C

C Vitamini

C vitamini, diğer adıyla askorbik asit narenciye, biber, kır iğdesi gibi besin kaynklarında bulunmaktadır.

Çinko

Çinko

Çinko: Et, süt, balık, yumurta, buğday, fındık ve istiridye gibi farklı besin kaynaklarında bulunmaktadır.

d3 vitamini nedir

D3 Vitamini Nedir? D3 Eksikliğinde Neler Olur?

D3 vitamini, özellikle çocukların gelişimi için oldukça önemlidir. D3 vitamini eksikliği ise hem yetişkinlerde hem de çocuklarda birçok sağlık problemine yol açabilir. İşte bu yüzden D vitamini değerinin istenilen düzeyde olması gerekmektedir.

omega 3 nedir

Omega 3 ve Turna Yemişi Gıda Takviyesi Kullanımı

Omega 3 ve Kızılcık'ın (Turna Yemişi) faydaları nedir sorusunun cevabını bulabileceğiniz yazımızda, her iki ürünün mental ve fiziksel faydalarına göz atabilirsiniz. Beyin, sinir sistemi, kalp ve damar sağlığı için tavsiye edilen Omega 3 kullanımı için 10 farklı nedeni sizler için derledik.