• Online Yardım
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • 0(216) 643 00 60
  • EN YAKIN ECZANE
Sadece Eczanelerde
omega-3-eksikligi-bulgulari

Omega 3 Eksikliği Bulguları Nelerdir?

Omega 3 yağları insan vücudu tarafından üretilemediği için gıda takviyesi olarak alınması gereken bir yağ türüdür. Bu yağ asitleri esansiyel yağ asitleri sınıfında olup metabolizma için gerekli olduğu halde vücutta sentezlenemezler ve gıdalarla alınmaları gerekir. Vücudumuzda yeterli oranda omega 3 bulunmadığı durumlarda dikkat çekici bazı negatif bulgular gözlenebilir.


Omega 3 Eksikliği Bulguları Nelerdir?

Omega 3 yağları insan vücudu tarafından üretilemediği için gıda takviyesi olarak alınması gereken bir yağ türüdür. Bu yağ asitleri esansiyel yağ asitleri sınıfında olup metabolizma için gerekli olduğu halde vücutta sentezlenemezler ve gıdalarla alınmaları gerekir.

Vücudumuzda yeterli oranda omega 3 bulunmadığı durumlarda dikkat çekici bazı negatif bulgular gözlenebilir.

Omega 3 eksikliği bulguları şu şekildedir;

  • Cilt kuruluğu ve cilt sertleşmesi
  • Saç diplerinde kuruma ve kepeklenme
  • El ve ayak tırnaklarında kolay kırılma
  • Konsantrasyon eksikliği, unutkanlık ve dikkat dağınıklığı
  • Görme konusunda sıkıntılar, görme zayıflığı
  • Kalp rahatsızlıkları
  • Kolesterol ve trigliserid problemleri
  • Eklem rahatsızlıkları
  • Uyku düzeni bozulması
  • Saç dökülmesinde artış, saçlarda cansızlık ve kırılganlık
  • El ve ayakların çabuk üşümesi, el ve ayaklarda sürekli soğukluk hissi
  • Depresif ruh hali

Omega 3 vücutta yeterli olarak bulunmadığında vücudumuzda yukarıdaki belirtiler görülebilir. Bu belirtiler omega 3 takviyesi konusunda uyarı niteliği taşımaktadır.

Omega 3 Faydaları

Aynı omega 6’da olduğu gibi gıdalarla alınması gereken Omega 3, kalp krizi riskini en aza indirebilir, kemikleri ve eklemleri güçlendirebilir, kan şekerini düzenleyebilir, alzheimer, bunama gibi gibi tehlikeli hastalıklara yakalanma ihtimalini zayıflatabilir, kalp damar sağlığının korunmasında etkin rol oynayabilir.

Daha çok hafızayı güçlü tutma ve beyni daha iyi çalıştırma amacıyla kullanılabilen Omega 3 sinir koruyucu bir etkiye sahip olabildiği için tüm yaşam boyunca doğru ölçüde alındığı takdire yaşlılık döneminde de beyin diri ve sağlam olarak işlemeye devam edebilir.

Omega 3 takviyesi için genellikle balık yağı ve omega 3 kapsül seçenekleri kullanılır. Düzenli omega 3 takviyesi yapılmazsa faydalarını görebilmek zor olur. Çünkü bu yağın vücutta gerekli seviyelere ulaşmasını sağlamak ancak düzenli alımlarla mümkün olacaktır. Sağlıklı bir beyne ve iyi bir hafızaya sahip olmak istiyorsanız düzenli bir şekilde vücuda Omega 3 takviyesi yapmalısınız

Bu konuda Nutraxin Omega 3 kapsülü kullanımı önerilebilir. Nutraxin Omega-3  2000 mg veya Omega-3 Co Q 10 in yetişkinler için takviye edici gıda olarak, günde 1 ya da 2 yumuşak jelatin kapsülün bol su ile kullanılması önerilir.