• Online Yardım
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • 0(216) 643 00 60
  • EN YAKIN ECZANE
Sadece Eczanelerde

İyi Yaşam Rehberi

Eklem Ağrısı Çekenler İçin Sağlıklı Egzersizler

Eklem ağrıları günlük hayatımızı olumsuz etkileyen bir rahatsızlıktır. Bütün hayatı ve psikolojiyi etkileyerek kişiye olumsuz etkiler bırakır. Hareket kabiliyetinde kısıtlamalar meydana getirir. Hareketsiz yaşam, fazla kilolar ve ilerleyen yaş eklem sağlığında olumsuz etkiler bırakarak ağrılara ve hareket kısıtlanmalarına neden olabilir.

Bilimsel araştırmalar da spor ve egzersiz yapmanın eklem ağrıları üzerinde etkili olduğunu ve eklem hareketliliğini geliştirdiğini ortaya çıkararak ispatlamıştır. Düzenli egzersiz yapmak kasları güçlendirerek eklemlere destek sağlıyor, bu da eklemlere binen yükü azaltıyor. Egzersiz yapan kişilerde eklem ağrıları azaldığı gibi psikolojik olarak da rahatlamalar ve pozitif bir ruh hali destekleniyor.

Eklem Ağrısı Çekenler İçin En Sağlıklı Egzersizler

  • Eklem ağrısı çekenler için en etkili egzersizlerin başında yürüyüş yapmak geliyor. Yürüyüş yapmak kilo kaybı sağladığı için eklemlerde ki yük azalıyor ve aynı zamanda eklemlere esneklik kazandırıyor.
  • Bir sandalyeye oturarak, ellere ağırlık alıp bacak ve kolları sırayla çapraz şekilde kaldırıp indirerek yapılacak egzersiz de eklem ağrıları için faydalı olanlar arasında.
  • Plates eklemleri güçlendiren bir spor olduğundan eklem rahatsızlıkları olan için sıkça öneriliyor. Pilateste vücudun pek çok bölgesi için farklı hareketler mevcut ve eklem rahatsızlıkları için de omuz köprüsü egzersizi oldukça faydalı oluyor.
  • Zumba da eklem ağrılarına iyi gelen bir egzersiz. Zumba yapmak hem fazlaca kalori yaktırıyor hem de eklemleri sarmadan hareket olanağı sağlayarak güçlenmeye yardımcı oluyor.
  • Eliptik bisiklet de eklem ağrılarında tavsiye edilen bir egzersiz. Evde bile bulundurabileceğiniz bir alet olduğu için egzersizi yapmak gayet kolay hale geliyor.
  • Duvar squatı da en etkili egzersiz tiplerinden biri. Pilates topunu duvara dayayıp sırtınızı topa vererek dizlerinizle eğilip kalkarak bu egzersizi yapabilirsiniz.

Tüm bu egzersizleri yaparken kolajen takviyesi kullanmak, egzersizlerden tam verim almanıza destek olur.

YAZIYI OKUYANLAR BU YAZILARI DA OKUDU