• Online Yardım
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • 0(216) 643 00 60
  • EN YAKIN ECZANE
Sadece Eczanelerde

İyi Yaşam Rehberi

Suda Çözünen Vitaminler

Hızlı tüketim çağı dolayısıyla kişiler yorgunluk ve halsizlikle başa çıkabilmek adına vitamin tüketimine eğildiler. Özellikle suda çözünen vitaminler oldukça tercih edilenler arasında. B ve C vitaminleri suda çözünen vitaminler grubunda. Peki, hangi vitaminler suda çözünürler? Birlikte inceleyelim.

Tiamin (B1 Vitamini)

B1 vitamini sinir sistemimizi etkileyen vitamindir. Sinir sisteminin tek kaynağı olan şekerin metabolize edilmesini sağlar. Aynı zamanda sindirim sistemi ve iştah üzerinde de etkisi bulunur. Büyüme, üreme, kan üretimi gibi konularda da yardımcıdır. B1 vitamini suda eritildiği için vücutta depo edilemez ve idrarla atılır. Bu nedenle günlük tüketilmesi gerekir. B1 vitamini; kepekli ekmek, sakatat, et, yeşillikler, balık ve kuru yemişlerde bulunur.

Riboflavin (B2 Vitamini)

B2, çok sayıda enzimin çalışmasında kullanılan önemli bir vitamindir. Metabolizmanın sağlıklı bir şekilde çalışmasını sağlar. Proteinlerin metabolize edilmesini sağlar ve vücut derisini korur. B2 vitamini; süt, karaciğer, kuru fasulye, balık ve yumurtada bulunur.

Niasin (B3 Vitamini)

B3 vitamini, kaslara giden kan akışında etkilidir. Çok sayıda enzimin çalışmasını sağlar. Metabolizmanın sağlıklı bir şekilde çalışmasında oldukça etkilidir. Kan damarlarını genişletir ve kan kolesterolünü düşürür. B3 vitamini; et, işlenmemiş kabuklu tahıllar, süt, yapraklı sebzeler, şeftali, mantar, muz ve patates gibi gıdalarda bulunur.

Pantotenikasit (B5 Vitamini)

B5 vitamini, karbonhidratların glukoza dönüşmesinde ve yağların oksidasyonunda etkilidir. Akne sorunları ve yaraların iyileşmesinde yardımcıdır. Alyuvar üretimini destekler ve vücudun antikor üretimini arttırır. Diğer vitaminler ile birlikte enerji üretiminde rol oynar. Karaciğer, böbrek ve yumurtada bulunur. 

Pridoksin (B6 Vitamini)

Protein sentezlenmesinde etkili bir vitamindir. Aminoasitlerin bağırsaklardan emilerek kana karışması ve buradan hücrelere geçerek kaslara yönelmesini sağlar. B6 vitamini; karaciğer, böbrek, balık, kırmızı et, tavuk, süt, yumurta, yapraklı sebzeler ve kabuklu yemişlerde bulunur.

Folik Asit - Folasin (B9 Vitamini)

Folik asit olarak B9 vitamini, hücre çoğalmasında etkilidir. Bu özelliğinden dolayı vücudun çoğu hareketini etkiler. Ölen ve bu döngüde yenilenmesi gereken hücrelerin yeniden yapılmasını sağlar. Sinir sistemine ve büyümeye karşı etkilidir. Kalp ve damar hastalıkları üzerinde olumlu etkileri bulunur. B9 vitamini; yeşil yapraklı sebzeler, narenciye, baklagiller ve yumurta sarısı gibi gıdalarda bulunur.

YAZIYI OKUYANLAR BU YAZILARI DA OKUDU

Yağda Çözünen Vitaminler Nelerdir?

Yağda çözünen vitaminler A, D, E ve K vitaminleridir. Yağlı besin maddeleri içinde bulunan bu vitaminler; tereyağı, bitkisel yağlar ve bazı sebzelerde bulunur. Bu vitaminlerin bağırsaklardan emilebilmeleri için yağ emilimin normal olması gerekir. Dolayısı ile ishal gibi sebeplerden dolayı yağ emiliminin bozuk olduğu durumlarda bu vitaminlerde eksiklikler ortaya çıkar.

kolajenin-vucuttaki-gorevleri-nelerdir

Kolajenin Vücuttaki Görevleri Nelerdir?

Kolajen vücuttaki hareket taşlarının yapı taşı olan proteine verilen isimdir. Kemik, kıkırdak, lif ve eklemlerin arasında dolgu görevi yapar. Kolajenin vücuttaki temel amacı dokulara destek sağlayarak güçlenmesine sağlamak ve cilt üzerindeki esnekliği arttırmaktır.

Vücudumuzun doğal kolajen üretimi 20’li yaşlardan sonra her yıl ortalama yüzde 1-1.5 oranında azalmakta olduğu bilimsel olarak açıklanmıştır. Cildin 20’li yaşlardan sonra esnekliğini kaybetmemesi için kolajen takviyesi almak gerekmektedir.

d3 vitamini nedir

D3 Vitamini Nedir? D3 Eksikliğinde Neler Olur?

D3 vitamini, özellikle çocukların gelişimi için oldukça önemlidir. D3 vitamini eksikliği ise hem yetişkinlerde hem de çocuklarda birçok sağlık problemine yol açabilir. İşte bu yüzden D vitamini değerinin istenilen düzeyde olması gerekmektedir.

bağışıklık sistemi güçlendiriciler

Bağışıklık Sistemi Nasıl Güçlendirilir

Bağışıklık güçlendirici takviyeler ve besinler ile vücudunuzu hastalıklara karşı dayanıklı hale getirebilirsiniz.