• Online Yardım
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • 0(216) 643 00 60
  • EN YAKIN ECZANE
Sadece Eczanelerde

İyi Yaşam Rehberi

E Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

E vitamini hangi besinlerde bulunur? E vitamini ne işe yarar?

E vitamini, yağda çözünen bir vitamindir ve birçok gıdada (bitkisel yağlar, tahıllar, et, kümes hayvanları, yumurta, meyveler, sebzeler ve buğday tohumu yağı gibi) bulunur. E Vitamini, nadir görülen ancak belirli genetik bozuklukları olan kişilerde ve çok düşük kilolu prematüre bebeklerde görülebilen E vitamini eksikliğinin tedavisinde kullanılır. E Vitamini birçok başka koşul için de kullanılır. Bu metinde e vitamininin nelerde olduğunu ve ne işe yaradığını açıklayacağız.

E Vitamini Nelerde Var?

E vitamini bitki bazlı yağlarda, kuruyemişlerde, tohumlarda, meyvelerde ve sebzelerde bulunur. Bunlar arasında; buğday tohumu yağı, ayçiçeği, aspir ve soya fasulyesi yağı, ay çekirdeği, badem, fıstık, fıstık ezmesi, pancar yeşillikleri, kara lahana, ıspanak, kabak, kırmızı dolmalık biber, kuşkonmaz, mango ve avokado yer alır.

Aşağıdaki yiyecekler iyi birer vitamin E kaynaklarıdır:

  • kavrulmuş ayçekirdeği (7,4 mg)
  • fındık (4.3 mg)
  • kavrulmuş fıstık (2,2 mg)
  • kavrulmuş badem (6,8 mg)
  • haşlanmış ıspanak (1,9 mg)
  • brokoli(1,2 mg)
  • orta boy kivi (1,1 mg)
  • 1 orta boy domates (0.7 mg)

E Vitamini Ne İşe Yarar?

Vitamin E çeşitli yiyeceklerde ve takviyelerde bulunduğundan eksikliği nadirdir. Sindirim bozuklukları olan veya yağı düzgün emmeyen kişilerde (örneğin, pankreatit, kistik fibroz, çölyak hastalığı) E vitamini eksikliği gelişebilir. Aşağıdakiler bir eksikliğin yaygın belirtileridir:

  • Retinopati (görmeyi bozabilecek gözlerin retinasında hasar)
  • Periferik nöropati (genellikle ellerde veya ayaklarda periferik sinirlerde hasar, güçsüzlüğe veya ağrıya neden olur)
  • Ataksi (vücut hareketlerinin kontrolünün kaybedilmesi)
  • Azalmış bağışıklık fonksiyonu

E vitamininin ne işe yaradığının pek çok cevabı vardır. E vitamini görme, üreme ve kanınızın, beyninizin ve cildinizin sağlığı için önemli olan bir besindir. E vitamini ayrıca antioksidan özelliklere sahiptir. Antioksidanlar, hücrelerinizi serbest radikallerin - vücudunuz yiyecekleri parçaladığında veya tütün dumanı ve radyasyona maruz kaldığında üretilen moleküllerin - etkilerine karşı koruyabilecek maddelerdir ve  kalp hastalığı, kanser ve diğer hastalıklarda da rol oynayabilir. Antioksidan özellikleri için E vitamini alırsanız, takviyenin gıdalardaki doğal olarak oluşan antioksidanlarla aynı faydaları sağlamayabileceğini unutmamanız önemlidir.

E Vitamininin Yüzdeki Faydaları

E vitaminini yüzde kullanmanın farklı faydaları olabilir. Cildinizdeki koyu lekeler, hormonlar veya diğer nedenlerle tetiklenen çok fazla pigmentten (melanin) kaynaklanabilir. E vitamini kullanımı ise bu durumlar karşısında etkili olabilmektedir. Araştırmalar, hiperpigmentasyonun topikal E vitamini yağı kullanılarak yalnızca orta derecede etkilenebileceğini göstermektedir. Hiperpigmentasyonu tedavi etmek için E vitamini ile C vitamini kombine olarak kullanılabilir. E vitamini vücuttaki antioksidan miktarını artırdığından cildin yumuşaklığı, gençliği ve dinamikliğini korumasını da sağlar. Özellikle yaşla birlikte vücutta azalan antioksidan miktarı, vitamin E takviyesi ile telafi edilebilir.

Topikal E vitamini yağı çatlamış, kuru dudakları rahatlatmak için kullanılabilir. E vitamini hücre yenilenmesini ve yenilenmesini desteklediği için kuru dudaklarda kullanılması yeni hücreleri daha hızlı yüzeye çıkarır. E vitamini yağının kalın ve yağlı kıvamı daha fazla tahrişi önleyebilir.

E vitamininin çeşitli faydaları olduğu için eksikliği durumunda takviye kullanmak önemlidir. E vitamini, birçok organın iyi işlev görmesini sağlar. Aynı zamanda bir antioksidandır yani hastalık ve yaşlanma gibi hücrelere zarar veren durumları yavaşlatır. Ağızdan E vitamini alarak tüm bu faydaları tecrübe etmeniz mümkündür. Ayrıca belli hastalıklardan da korunabilirsiniz. E vitamini takviyesine Nutraxin sayesinde ulaşabilir ve eksikliğinde ortaya çıkabilecek ciddi durumlardan korunabilirsiniz. Nutraxin Vitamin E ile sağlığınızı koruyabilirsiniz.

YAZIYI OKUYANLAR BU YAZILARI DA OKUDU

a vitamini faydaları

A Vitamini

Havuç, biber, yeşil yapraklı sebzeler ve ciğer gibi farklı besin kaynaklarında bulunmaktadır.
B1 Vitamini faydaları

B1 Vitamini

B1 vitamini, tam tahıllar, et ve kabuklu yemişler gibi besin kaynaklarında bulunmaktadır.

Kolajen Nedir, Kolajenin Faydaları Nelerdir?

Kolajen, vücutta bulunan bir aminoasit olarak bilinmektedir. Kökeni Yunanca da “glu” yani yapıştırıcı anlamına gelen kolajen, vücudun bir arada tutulmasını sağlayan, dayanıklılığı artıran ve cilde esneklik kazandıran en önemli proteinlerden biridir. Birbiri üzerine sarılmış olan üç adet alfa zincirinden meydana gelmektedir. Vücudun her yerinde bulunan bir protein olan kolajen, yaşlandıkça azalmaya başlamaktadır.

Yorgunluğu Giderecek Besinler

Kendinizi sürekli olarak yorgun mu hissediyorsunuz? Mevsim değişiklikleri sizi olumsuz yönde mi etkiliyor? Bu durum, yetersiz dinlenmekten kaynaklanabileceği gibi, beslenmenizdeki düzensizliklerden de ileri gelebilir. Niasin, B1, B2, B6, B12, folik asit ve C vitamini ile demir, potasyum, krom, selenyum ve iyot minerallerinin yetersizliği durumunda yorgunluk kendini gösterir. Peki bazı besinlerin yorgunluğu önlediğini biliyor musunuz? İşte size yorgunluğu giderecek yiyecekler:

B12 Vitamini, Vitamin B12

B12 Vitamini

B12 vitamini, diğer adıyla cobalamin balık ve et gibi besin kaynaklarında bulunmaktadır.

C Vitamini, Vitamin C

C Vitamini

C vitamini, diğer adıyla askorbik asit narenciye, biber, kır iğdesi gibi besin kaynklarında bulunmaktadır.

D Vitamini, Vitamin D

D Vitamini

D vitamini, diğer adıyla kolekalsiferol veya ergokalsiferol. Uskumru, Ringa , ciğer , yumurta sarısı ve mantar gibi besin kaynaklarında bulunmaktadır.

E Vitamini, Vitamin E

E Vitamini

E vitamini, diğer adıyla tokoferol biktisel yağlar, kabuklu yemişler ve tahıl ruşeymi gibi besin kaynaklarında bulunmaktadır.

Suda Çözünen Vitaminler

Hızlı tüketim çağı dolayısıyla kişiler yorgunluk ve halsizlikle başa çıkabilmek adına vitamin tüketimine eğildiler. Özellikle suda çözünen vitaminler oldukça tercih edilenler arasında. B ve C vitaminleri suda çözünen vitaminler grubunda. Peki, hangi vitaminler suda çözünürler? Birlikte inceleyelim.

Yağda Çözünen Vitaminler Nelerdir?

Yağda çözünen vitaminler A, D, E ve K vitaminleridir. Yağlı besin maddeleri içinde bulunan bu vitaminler; tereyağı, bitkisel yağlar ve bazı sebzelerde bulunur. Bu vitaminlerin bağırsaklardan emilebilmeleri için yağ emilimin normal olması gerekir. Dolayısı ile ishal gibi sebeplerden dolayı yağ emiliminin bozuk olduğu durumlarda bu vitaminlerde eksiklikler ortaya çıkar.

d3 vitamini nedir

D3 Vitamini Nedir? D3 Eksikliğinde Neler Olur?

D3 vitamini, özellikle çocukların gelişimi için oldukça önemlidir. D3 vitamini eksikliği ise hem yetişkinlerde hem de çocuklarda birçok sağlık problemine yol açabilir. İşte bu yüzden D vitamini değerinin istenilen düzeyde olması gerekmektedir.