• Online Yardım
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • 0(216) 643 00 60
  • EN YAKIN ECZANE
Sadece Eczanelerde

İyi Yaşam Rehberi

Sağlıklı zayıflamak için yapılması gerekenler?

Modern endüstriyel toplumlarda gıdaların bol olması ve günlük fiziki hareketliliğin azalması sonucunda insanlarda genel olarak kilo alma, şişmanlama ve hatta obezite bir problem olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu bütün endüstrileşmiş ve zenginleşmiş toplumların ortak bir özelliğidir.

Her insanın günlük yaşamını sürdürmesi için alması gereken bir enerji miktarı vardır. Bunun ötesinde enerji kullanımı kişinin fiziki faaliyet seviyesine bağlıdır. İşine arabayla giden, bütün gün oturan ve sonra eve dönen bir kişi çok az enerjiyle yetinebilir. Diğer taraftan günde 3-5 km yürüyen, fiziki faaliyetler içinde  tarımla uğraşan bir kişi günlük çok fazla enerjiye ihtiyaç duyar. Sonuçta kilo almak fazla enerjinin yağ olarak depolanması demektir. Zayıflamak isteyen bir kişi önce vücut kütle endeksini hesaplamalıdır. Eğer bu endeks 27-28 seviyesinin üzerinde ise kilo vermeyi düşünebilir, altında ise kilo vermek gerekmez.

Kilo vermek günlük beslenmede şeker, unlu gıdalar, patates ve pirinç gibi karbonhidratları azaltarak veya keserek mümkün olur. Sağlıklı kilo vermek için et, süt yumurta, yeşil sebzeler  ve fındık ceviz gibi gıdaları yemeğe devam etmek gerekir. Bunlara ek olarak günde 3 km yürümek kilo vermeyi hızlandıracaktır. Yeterince su içmeye dikkat etmek gerekir. Susuz kalmak geçici bir kilo verme gibi görünebilir ama tehlikeli bir şeydir.

Protein yoğun diyetler en başarılı kilo verme şeklidir. Bu diyetlerle haftada 3.5 kg kilo verilebilir. Ancak bu tür diyetlere 3 aydan daha üzün süre devam etmek sağlıklı olmaz. Bu diyetlerde ilk haftalarda çok az ekmek, makarna, şeker, pirinç, ve patates yenir. Her geçen hafta diyete az miktarda karbonhidrat eklenir. Proteinler ve yağlar limitler içinde tüketilebilir bu nedenle yumurta, et, terayağı, yeşil sebzeler ve tavuk ağırlıklı bir beslenmeyle vücudun şeker yakmaktan yağ yakmaya yönlendirilmesiyle kilo vermek sağlanır. Gün boyunca düzenli yeşil çay içmek kilo vermek üzerinde etkili bulunmuş bir yöntemdir.

Sonuçta hızlıca yağa dönüşen ekmek, makarna gibi karbonhidratları sıfırlamak veya çok azaltmak biraz da fiziksel ekzersiz ekleyerek 12 haftada başarıyla 10-20 kg kilo verilebilir. Burada önemli olan yeterince su içmeye devam etmek, yeşil sebze ve meyveleri diyete eklemek  ve vücut kütle endeksinin 25’in altına düşmemesine dikkat etmektir.  

YAZIYI OKUYANLAR BU YAZILARI DA OKUDU

Bağırsak Sağlığı Neden Önemlidir?

Bağırsak sağlığımız yaşamsal tüm faaliyetlerimizi gerçekleştirebilmemiz için çok önemlidir. Sosyal hayatımızı bile önemli ölçüde etkiler. Yaşanan stres, üzüntü ve sıkıntılarımız bağırsak sistemimize de yansır. Bu nedenle sıkıntı stresle baş ederken bağırsaklarımızı onlara iyi gelecek besinlerle beslemeliyiz ki bağırsak sağlığımızı koruyabilelim. Vücudumuzda ikinci beyin bağırsaktır. Eğer bağırsak sistemimiz çökerse tüm sistem çöker tıpkı beyin gibi.  Bağırsaklarımızda birçok bakteri bulunur. Bunlar iyi bakteriler ve kötü bakteriler olarak ikiye ayrılır. Eğer sağlıklı beslenmezsek kötü bakteriler artar ve iyi bakteriler azalır. Bu durum bağışıklık sistemimizi önemli ölçüde etkiler. Bağırsaklarımızın sağlıklı olabilmesi için probiyotiklere ihtiyacımız vardır. Probiyotikler canlı maddeler ve mayalardır.

Bolgesel-Yaglanma-Nedir-Nasil-Basa-Cikilir

Bölgesel Yağlanma Nedir? Nasıl Başa Çıkılır?

Bölgesel yağlanmalar hepimizin ortak sorunu. Her ne kadar yediklerimize dikkat ederek beslensek dahi kişiden kişiye değişmekle birlikte bölgesel yağlanma sorunuyla karşı karşıya kalabiliyoruz. Peki bölgesel yağlanma hangi sebeplerden oluşur? Gelin bölgesel yağlanmanın sebeplerini ve nasıl başa çıkmamız gerektiğini birlikte inceleyelim.

l carnitine nedir

L-Carnitine Nedir ve Ne İşe Yarar?

L-Carnitine amino asiti, sadece yağ yakımı için değil vücut içerisindeki birçok etmeni etkileyen önemli bir maddedir. Enerji mekanizmasında çok önemli rol oynayan karnitin, her insan için gereklidir.