• Online Yardım
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • 0(216) 643 00 60
  • EN YAKIN ECZANE
Sadece Eczanelerde

Bağırsak Sağlığı Neden Önemlidir?

Bağırsak sağlığımız yaşamsal tüm faaliyetlerimizi gerçekleştirebilmemiz için çok önemlidir. Sosyal hayatımızı bile önemli ölçüde etkiler. Yaşanan stres, üzüntü ve sıkıntılarımız bağırsak sistemimize de yansır. Bu nedenle sıkıntı stresle baş ederken bağırsaklarımızı onlara iyi gelecek besinlerle beslemeliyiz ki bağırsak sağlığımızı koruyabilelim. Vücudumuzda ikinci beyin bağırsaktır. Eğer bağırsak sistemimiz çökerse tüm sistem çöker tıpkı beyin gibi.  Bağırsaklarımızda birçok bakteri bulunur. Bunlar iyi bakteriler ve kötü bakteriler olarak ikiye ayrılır. Eğer sağlıklı beslenmezsek kötü bakteriler artar ve iyi bakteriler azalır. Bu durum bağışıklık sistemimizi önemli ölçüde etkiler. Bağırsaklarımızın sağlıklı olabilmesi için probiyotiklere ihtiyacımız vardır. Probiyotikler canlı maddeler ve mayalardır.

Probiyotikler Hangi Besinlerde Bulunur?

Yüzyıllardır hayatımızda bulunan fakat son zamanlarda marketlerde bile özel olarak satılan kefir tam bir probiyotik kaynağıdır.

Muz, şeftali, kayısı lif bakımından zengin olduğu için bağırsak sağlığımızda önemli rol oynar.

Yoğurt zengin bir probiyotik kaynağıdır. Her gece uyumadan önce bir kase yoğurt bağırsak sistemini düzenler.

Kültürümüzde bulunan bazı turşu türleri probiyotik bakımından oldukça zengindir. Özellikle; Lahana turşusu ve salata turşusu.

Özelllikle lezzet açısından her yemekte bulunan soğanda probiyotik açısından zengindir.

Ülkemizde de yetiştirilmeye başlanan kuşkonmaz probiyotik yönünden zengindir.

 

Bağırsak sağlığımızı korumak için sadece yediğimiz besinler değil yaşam tarzımızda önemlidir.

Beslenme sırasında küçük porsiyonlar tercih edilmelidir ve öğünler atlatılmamalıdır ki sağlıklı beslenip bağırsaklarımızı düzenli bir şekilde çalıştıralım.

 

Geceleri beslenme alışkanlığını yavaş yavaş azaltalım, çok ağır yemekler bağırsaklarımızı çok fazla yorar ve bazı hastalıklara yol açabilir.

Düzenli egzersiz ve spor bağırsak sağlığı için önemli etkidedir.

Kendi kendinize zaman ayırın ve dediğimiz gibi stresten uzak durmaya çalışın.

Bol bol sıvı tüketmelisiniz.

Gazlı ve kafeinli ürünlerden uzak durmalısınız ki bağırsaklarımız gereğinden fazla gaz üretmesin. Gaz sancısı çok fazla dikkate alınmayan ama çok ağrı yapan bir süreçtir.

Özellikle alevlenme döneminde meyve ve sebzelerin kabuğu soyularak tüketilmelidir.

Sabahları erken uyanmaya özen gösterilmelidir. Kendimizi uzun süre aç bırakmamalıyız ki bağırsaklarımız çok fazla gaz üretmesin.

Probiyotikleri desteklemek için vücuda prebiyotik takviyesi yapılmalıdır.