• Online Yardım
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • 0(216) 643 00 60
  • EN YAKIN ECZANE
Eczanelerde

Omega 3 İçeren Besinler

Hangi besinler omega 3 içerir ve bu besinleri vücudumuza almak ne gibi etkiler sağlar? Detaylar içeriğimizde!

Dengeli ve sağlıklı beslenmek, vücuda ihtiyaç duyduğu besinleri sağlayarak hayat kalitesini artırır. Tüketilen besinlerin, tırnaklardan saçlara kadar birçok bölgeye etkisi bulunur. Vücudun ihtiyaç duyduğu fakat kendi içerisinde üretemediği yağ asitlerinden olan omega 3, dengeli ve düzenli bir şekilde dışarıdan alınmalıdır.

Günlük beslenmede karbonhidrat ve proteinle yağların da büyük önemi bulunur. Yağ asitleri ve gliserol isimli bileşenden oluşan yağlar, genellikle vücutta sentezlenebilse de bazı yağ asitleri doğal yollarla insan vücudunda sentezlenemez. Vücut sağlığını önemli düzeyde etkileyebilen bu yağ asitlerinden olan omega 3 ihtiyacı, besinler ve takviyeler yardımıyla giderilebilir.

Omega-3 Hangi Besinlerde Bulunur?

Genellikle balıkla özdeşleştirilen bir yağ asidi türü olan omega 3; sebzelerde, kuruyemişlerde ve deniz ürünlerinde bulunur. Kişilerin omega 3 eksikliği yaşamaması için hangi besinlerde varsa onları beslenmelerine dahil etmeleri faydalı olur. Değişen vücut yapısı ve ihtiyaçlar dolayısıyla vücut tarafından sentezlenemeyen bu bileşenin takviyesine ihtiyaç duyulabilir. Besin takviyeleri ve planlı beslenmeyle bu ihtiyacın giderilmesi mümkündür.

Omega-3 Vücutta Ne Yapar?

Yağ asitleri vücutta birçok farklı rolde görev alabilir. Omega 3 bağışıklık sisteminin düzgün çalışması, cilt sağlığının korunması, birçok psikolojik rahatsızlığın önlenmesi, karaciğer yağ oranının düzenlenmesi, kandaki kötü kolesterol düzeyinin azaltılması, kanser ve kalp krizi riskinin düşürülmesi gibi birçok alanda faydalı olabilir.

Omega-3 Eksikliğinde Neler Olabilir?

Omega 3 yağ asitleri, doğal yollarla vücutta üretilemez. Bu sebeple vücuda alımında yetersizlik olması çeşitli olumsuz etkilere sebep olabilir. Tırnakların güçsüzleşmesi, cildin kuruması, saç dökülmesi, halsizlik, uykusuzluk, eklem-kas ağrıları, odaklanma sorunları, adet düzensizliği, kalp ve damar sorunları omega 3 eksikliğinden kaynaklanıyor olabilir.

İhtiyaç duyulan besinlerin fazla veya az değil, yeterli düzeyde alınması gerekir. Çünkü birçok şeyde daha olduğu gibi omega 3 yağ asitlerinin fazla alınması da olumsuz etkilere yol açabilir. Besin takviyelerine ihtiyaç duyulduğunda doktor desteğiyle gereksinimleri karşılayacak düzeyde takviyelere başvurulabilir. Bu sayede sağlığa olumsuz etki edecek davranışların önüne geçilmiş olunur.

YAZIYI OKUYANLAR BU YAZILARI DA OKUDU