• Online Yardım
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • 0(216) 643 00 60
  • EN YAKIN ECZANE
Eczanelerde

İyi Yaşam Rehberi

Sonbaharda Halsizlik ve Yorgunluğa Son!

Sonbaharın gelişi ve havaların soğumasının beraberinde gelen yorgunluk hissiyle makalemizi okuyarak başa çıkabilirsiniz!

Mevsim geçişleri genellikle vücudumuzda bazı etkiler oluşturabilir. Özellikle yaz mevsiminden sonbahara geçiş, havanın soğuması ve aydınlık saatlerin azalmasıyla birlikte bedenin ve zihnin değişime ayak uydurma sürecinde yorgunluk, halsizlik, gerginlik ve yaşama karşı isteksizlik gibi durumlar görülebilir. Bu etkiler hem mental hem de fiziksel olarak bize olumsuz yansır. Yoğun gün ışığı aldığımız, hareketli ve dolu dolu geçen uzun süreli aydınlık günlerden sonra sonbaharda kapalı hava durumu ve belli bir rutine girmek sonbahar yorgunluğunun en büyük sebeplerinden biridir. Vücudun adaptasyon sürecinde, yorgunluk ve halsizlik normal kabul edilirken, 2 haftayı aşan yorgunluk hali kronik yorgunluğa dönüşebilir. Bu durumu önlemek için bazı önerilerimiz var.

  • Öncelikle tüm vücudumuzun işleyişini etkileyen beslenme alışkanlıklarınıza dikkat etmelisiniz. Özellikle bu dönemlerde sebze ağırlıklı beslenmek daha zinde ve enerjik hissetmenize yardımcı olacaktır.
  • Bol bol su tüketmek ve su dışında da sıvı besinler tüketmeye özen gösterebilirsiniz. Vücut susuz kalırsa, halsizlik hali oluşabilir. Bu nedenle sıvı tüketimi sonbaharda halsizlik ve yorgunluğu önlemek için önemlidir. 
  • Kendimizi dinç hissetmemiz için yeterli miktarda vitamin ve minerale ihtiyaç duyarız. Böyle dönemlerde özellikle vitamin ve mineral bakımından zengin besinleri bol tüketmek faydalı olabilir. Ayrıca takviyelerle de desteklemeniz vücudunuzun ihtiyaç duyduğu yeterli vitamin ve minerali almasına faydalı olacaktır.
  •  
  • Uzun süreli halsizlik durumunda sürekli yatma isteği duyarız. Bu duruma karşı olabildiğince hareket etmeye, özen göstermeliyiz. Gün içerisinde yürüyüş veya basit egzersizlerle bunu destekleyebilirsiniz.
  • Uykunuzu iyi alamıyor oluşunuz da halsizliğinizi tetikleyebilir. İyi bir uyku uyumanız vücudunuzun dinlenmesine ve kendinizi daha enerjik hissetmenize yardımcı olacaktır. Uyku düzeninize dikkat etmeniz sonbaharda kendinizi daha dinç hissetmenize yardımcı olur. 
  • Sabah uyandıktan sonra yattığınız odayı havalandırmak da daha iyi hissetmenizi sağlayabilir. Ayrıca koyu renk perdeler yerine tülleri tercih etmeniz de odanızı daha aydınlık göstereceğinden mental açıdan kendinizi iyi hissetmenizi sağlayabilir. 
  • Stresten uzak durmanız da bu süreçte önemlidir.  Sizi olumsuz etkileyen ruhsal durumlardan olabildiğince uzaklaşırsanız vücudunuza olumlu bir geri dönüşü olur.

 

Yaz mevsiminden sonbahara geçişte adaptasyon sürecinde yukarıda bahsettiğimiz önerileri uygulamanız, yorgunluk ve halsizlik durumunuzu en aza indirgeyecektir. Ayrıca her kışın bir baharı olduğunu unutmayın. 

 

 

YAZIYI OKUYANLAR BU YAZILARI DA OKUDU