• Online Yardım
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • 0(216) 643 00 60
  • EN YAKIN ECZANE
Sadece Eczanelerde
Vucut-Tipleri-Nelerdir

Vücut Tipleri Nelerdir?

Her vücut tipi için beslenme programı ve egzersiz programı değişiklik gösterebilir. Temelde 4 vücut tipi bulunmaktadır. Bunlar;

Elma, Armut, Dikdörtgen ve Kum saati olarak 4 tip vücut şekli bulunmaktadır.

Burada altını çizmek gereken nokta kum saati vücut tipi yalnızca kadınlarda görülen bir vücut tipi olduğudur. 

Vücut Tipleri Nelerdir - Vücut Tiplerine Göre Bölgesel Yağlanma

Bu yazımızda hemen herkesin ortak sorunu olan bölgesel yağlanmalar ile vücut tipleri arasındaki ilişkiye bakacak, egzersiz ve beslenme önerilerini detaylı inceleyeceğiz.

●     Elma Tipi

Elma tip vücuda sahip kişilerde genellikle kilolar karın bölgesinde daha yoğundur. Vücudunun alt bölümü üst bölüme göre daha dar bir yapıya sahiptir. Elma tip vücuda sahip kişiler egzersiz yapmadığı takdirde karın bölgesinde yağlanma görülür ve bu yağlanma iç organlara verebileceği hasar riski ile sağlık açısından problem taşıyabilir. 

Ne Tür Egzersizler Uygulamalı?

Bu vücut tipine sahip olan kişiler kardiyo ağırlıklı egzersizler uygulamalıdır. Yüzme, koşu, bisiklet vb. Ayrıca bölgesel yağları yakmak için zayıf bölgelerini güçlendirerek kasa çevirmeleri gereklidir.

Beslenirken Nelere Dikkat Etmeli?

Sağlıksız beslenme düzenine sahip ise bir an evvel uzaklaşmalı ve sağlıklı beslenmeye özen göstermelidir. Karbonhidrat ihtiyacını bulgur, esmer pirinç gibi gıdalardan karşılamalıdır.. Gazlı ve alkollü içeceklerden uzak durması önerilir. Yağ yakımına yardımcı olduğu bilinen az yağlı yoğurt tüketilebilir. Ayrıca yağ yakıcı ürünlerkullanılarak düzenli egzersiz yapılabilir.

●     Armut Tipi

Basenleri üst vücuduna göre daha geniş olanların vücut tipidir. Basenlerde biriken yağları yakmak farklı bölgelere göre daha fazla istikrar gerektirir bu sebeple beslenme ve egzersiz düzenini vücut tipine uygun olarak kurgulamak gereklidir.

Ne Tür Egzersizler Uygulamalı?

Vücudunun alt bölgesini kalınlaştıracak sporlardan uzak durmalısın. Hafif ve orta derece koşu gibi egzersizler vücut tipine daha uygun olacaktır. İstikrarlı ve düzenli bir şekilde spor yapmalısın.

Beslenirken Nelere Dikkat Etmeli?

Protein ihtiyacını yumurta gibi doğal besinler ile karşılamalısın. Yemeklerde daha az yağ kullanman ve az yağlı ürünleri tercih etmen faydalı olacaktır. Ayrıca egzersizlerden önce yağ yakıcı hayatının bir yerinde bulunabilir. Kafeini hayatından çıkarmalısın. Bunun yerine bitki çayları tercih edebilirsin.

●     Dikdörtgen Tipi

Kıvrımsız bir vücudun varsa, bel omuz ve kalçanın genişliği birbirine eşit ise dikdörtgen vücut tipine sahipsin.

Ne Tür Egzersizler Uygulamalı?

Kalp sağlığın için kardiyo ağırlıklı egzersizler yapmalısın. Uygulayacağın egzersiz programını bir spor hocası kurgularsa daha etkili olacaktır.

Beslenirken Nelere Dikkat Etmeli?

Karbonhidrat ağırlıklı besinleri kısıtlamalı kuru baklagil ve sebze ağırlıklı beslenmeli. Alkol tüketimi varsa azaltmalıdır. Protein ve az yağlı olacak şekilde süt ürünleri senin için iyi bir seçenek.

●     Kum Saati Tipi

Belin ince omuzların ve kalçalarının genişliği birbirine yakın ise kum saati tipi vücuda sahipsin.

Ne Tür Egzersizler Uygulamalı?

Yürüyüş ve pilates gibi egzersizleri uygulayabilirsin. Basenleri çalıştırarak sıkılaşmanı sağlayacaktır. Yüzme gibi sporlar bu vücut tipi için pek uygun değil.

Beslenirken Nelere Dikkat Etmeli?

Protein bakımından yüksek besinler tüketmelisin. Yağ ve şeker oranı yüksek besinleri kilo yapacağı için daha az tercih etmelisin.