• Online Yardım
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • 0(216) 643 00 60
  • EN YAKIN ECZANE
Eczanelerde

İyi Yaşam Rehberi

Mevsim Geçişlerinde Yorgunluk Hissetmemek İçin Neler Yapmalı?

Mevsim geçişlerinde hissedilen yorgunluğun üstesinden nasıl gelinir? Detayları içeriğimizden öğrenebilirsiniz.

Mevsim geçişlerinde birçok insanın başına bela olan yorgunluk, depresiflik ve puslu ruh hali insanlar tarafından hastalık belirtisi olarak tanımlanmaktadır. Halbuki bu durumun temel sebebi mevsim geçişleri sırasında meydana gelen ani hava değişimleridir. Daha çok yazdan sonbahara geçişlerde grip ve soğuk algınlığı gibi ortaya çıkan bu rahatsızlıklar, sadece “vücudumda bir kırgınlık var” sözleriyle de yakınmamıza sebep olmaktadır.

Ruh halimiz başta olmak üzere, vücudumuzda pek çok noktaya etki eden bu mevsim geçişlerinden iştahımız da bir hayli etkiliyor. Bazı insanların iştahı bu süreçte azalırken bazıları da daha çok yeme isteği duyabilir. Depresyondaymışız gibi keyifsiz ruh halimiz, uyku problemlerimiz, kapalı havalardan dolayı ayılamıyormuşuz gibi bir yorgunluk ve baş ağrısı şikayetlerinin önüne geçmenin birkaç püf noktası bulunuyor.

Beslenme Düzeninizi Koruyun

İştahsızlık pek çok kişinin mevsim geçişleri sürecinde yaşadığı bir durum. Haliyle yeterli ve dengeli bir şekilde besin alamayan vücudumuzda sıkça karşılaşılan sorunlar arasında vitamin eksiklikleri ve protein eksiklikleri olarak karşımıza çıkıyor. Bu durumun en yaygın belirtisi ise yine yorgunluk ve halsizlik olarak tanımlanıyor.

Örnek vermek gerekirse, gün içerisinde en önemli öğün olan kahvaltı asla atlanmamalıdır. Kahvaltıda mutlaka protein alımı yapılmalıdır. Bu şekilde beslenen kişilerin daha dinç bir şekilde günlerini geçirmektedirler. Aynı zamanda yeterince enerji almış olan vücudunuz sağlıklı ve mutlu bir şekilde gününü tamamlayacağı için bu durum yaşlanmayı ve yıpranmayı da önlüyor. İyi bir sabah kahvaltısında mutlaka yumurta, peynir, süt vb. gıdalar olmazsa olmazlardandır. Ayrıca yine iştahsızlık problemlerinde vücudu güçlü tutmak için Nutraxin takviye gıdaları kullanılabilir.

Yeterli ve Kaliteli Uyku Uyuyun

Günün yorgunluğunu atmak adına kaliteli bir uyku uyumak son derece önemlidir. Biz uyuruz ancak organlarımız uyumaz. Bazal metabolizma şeklinde çalışmaya devam eder. Uykumuzun düzenli olması biyoritmimizin aksamaması için son derece önemlidir. Biyoritmi düzenleyen melatonin hormonu en çok gece 11’den sabah 4’e kadar salgılanmaktadır. En kaliteli uykunun da 7 – 8 saatlik bir süreyle bu saatlerde uyunması gerektiği uzmanlarca ortaya konuyor.

Düzenli uyku, sağlıklı beslenmenin yanı sıra düzenli egzersiz de vücudunuzda mevsim geçişleri döneminde meydana gelebilecek yorgunluk ve depresif hislerinden kurtulmanızı sağlayabilir. Ancak her ihtimale karşı vücudunuzu güçlü tutmak isterseniz Nutraxin multivitamin ürünlerini tercih edebilirsiniz.

YAZIYI OKUYANLAR BU YAZILARI DA OKUDU