• Online Yardım
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • 0(216) 643 00 60
  • EN YAKIN ECZANE
Sadece Eczanelerde
yoga-ile-zayiflamak

Yoga ile Zayıflanır mı? En Etkili Duruşlar Nelerdir?

Hem zihinsel hem ruhsal hem de fiziksel olarak rahatlama sağladığı için son yıllarda oldukça popüler olan yoga birçok kişinin favori egzersizi. Vücudumuza ve zihnimize birçok faydası bulunan yoga, zayıflama konusunda da etkili mi sorusunun cevabı ise evet, yogayla zayıflamak mümkün olabiliyor. O zaman yoga ve zayıflama konusunu daha detaylı inceleyelim ve en etkili duruşlara yakından bakalım.

Yoga ve Zayıflama

Temelde kilo verebilmek için gerekli olan şey yaktığınız kalorinin aldığınız kaloriden fazla olması gereklidir. Giriş bölümünde yoganın zayıflama konusunda yardımcı bir rol üstlendiğinden bahsetmiştik. Yoga diğer egzersizler veya yapılan sporlara göre zayıflama konusunda daha farklı bir etkiye sahip.

Yoga diğer egzersizler kadar yüksek efor sarf etmeye sebep olmadığı için yakılan kalori miktarı da diğer egzersizlere göre daha düşük olacaktır. Ancak yoga türleri arasında uzun süreli dersler ve daha zorlayıcı hareketler de bulunmaktadır. Bu hususta kilo vermek isteyen kişilerin doğru yoga türünü seçmesi çok önemlidir. Örneğin Ashtanga, Power Yoga kilo vermek isteyenler için etkili yoga türleridir.

Ayrıca yogayla zayıflamak sadece yaptığınız hareketler ile alakalı değildir. Yoga insanların öz benliğini keşfetmesini sağlar. Bu sayede psikolojinizin güçlenmesine ve ruhsal olarak daha iyi hissetmenize sebep olan yoga yemek alışkanlıklarınıza da olumlu yansıyacaktır. Özellikle birçok kişi stresli dönemlerde kendinizi sürekli yemek yerken bulur. Yoga bu tür alışkanlıkların önüne geçmenize yardımcı olur.

Zayıflamada Etkili 3 Yoga Duruşu

  • Ağaç Duruşu

Bu duruşu birçok fotoğrafta görmüşsünüzdür. Karın bölgenizi güçlendirmeye ve genel duruşunuzu güçlendirmeye yarayan bu duruş oldukça popülerdir. Bu pozisyonda nefes alıp verişleriniz sırasında dengenize dikkat etmelisiniz.

  • Saban Duruşu

Ağaç duruşuna göre daha zor olan bu duruş kan akışınızı arttırdığı için metabolizmanızın düzenlenmesini sağlayacaktır. Duruşunuzun doğruluğu yaratacağı etkiyi belirlemektedir.  Doğru duruş için gerekli adımları dikkatli bir şekilde uygulamalısınız.

  • Yay Duruşu

Diğer iki duruşa göre daha fazla efor sarfetmenizi gerektiren yay duruşu direkt olarak kalori yakmanızı sağlar. Aynı zamanda gün içinde metabolizma düzeninizi sürdürmeniz açısından da çok etkilidir. Özellikle göğüs ve sırt bölgesinin güçlenmesini sağlar.