• Online Yardım
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • 0(216) 643 00 60
  • EN YAKIN ECZANE
Sadece Eczanelerde

Metabolizmayı Hızlandırma Yolları Nelerdir ?

Daha hızlı kilo vermek mi istiyorsunuz? O zaman bu işe metabolizmanızı hızlandırarak başlayın! Peki, metabolizmanızı nasıl hızlandırırsınız? Metabolizmayı hızlandıracak yiyecekler nelerdir? Gelin birlikte inceleyelim.
Metabolizma, insan vücudunun temel yaşamsal fonksiyonlarına destek olmak için, tükettiği besinlerin hücreler tarafından yakılması demektir. Yani metabolizma, vücudun alınan kaloriyi enerjiye dönüştürme eylemidir ve bu durum kişiden kişiye değişiklik göstermektedir.

Ne kadar kaslıysanız metabolizmanız o kadar hızlı çalışır. Fakat vücudunuzda kastan çok yağ fazlalığı varsa metabolizmanız yavaş çalışır. İyi bir metabolizma, sağlıkla eş anlamlıdır. Yavaş metabolizma; yorgunluğun, kilo almanın, alerjilerin, cilt problemlerinin, uykusuzluğun ve diğer olumsuz durumların sebebidir. Peki, yavaş çalışan metabolizmayı nasıl hızlandırırsınız?

Metabolizmayı Hızlandırma Yolları

Daha sağlıklı bir hayat sürmek iyi bir metabolizma gerekiyor. Metabolizmayı hızlandırmak için de bunları yapmanız gerekiyor;

  • Güne 1 bardak su içerek başlayın.
  • Uyandıktan sonra kahvaltınızı ilk yarım saat veya 1 saat içerisinde yapmaya özen gösterin.
  • Ara öğünleri atlamayın ve düzenli beslenin.
  • Günde 1 fincan yeşil çay için. Çünkü yeşil çay metabolizma hızlandırma konusunda bir uzmandır.
  • Kahve içmenize engel bir durum yoksa günde 1 fincan sade kahve içerek metabolizmanızın hızlanmasını sağlayabilirsiniz.
  • Hamur işleri metabolizmanızı ağırlaştırır, o nedenle çok fazla hamur işi tüketmeyin.
  • Et, tavuk, balık, yumurta, süt, yoğurt gibi protein ağırlıklı beslenmeye özen gösterin. Fakat protein miktarını günlük gereksiniminize göre ayarlayın.
  • Yediğiniz yemeklerin içine bir miktar pul biber ya da acı biber ilave ederek metabolizma hızınızı artırabilirsiniz.
  • Kışın vücudumuz ısı değişikliğine uyum sağlayabilmek adına harcadığı enerjiyi düşürmektedir. Bu nedenle metabolizmanın canlandırılması için fiziksel aktiviteler artırılmalıdır. Haftanın 2 günü orta tempolu 45 dakikalık yürüyüşler yapabilirsiniz. Ya da sevdiğiniz bir spor varsa onu tercih edebilirsiniz. Ayrıca karnitin ile vücuttaki yağ yakımı hızlandırılabilir.
  • Zencefil, zerdeçal ve tarçın gibi baharatlar metabolizmayı hızlandırma konusunda yardımcı olur. Her akşam 1 kase yoğurdun içerisine 1 çay kaşığı bu baharat karışımını ekleyerek tüketebilirsiniz.
  • Greyfurt, elma ve armutu ara öğünlerinize dahil ederek metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz.
  • Eğer tiroit ve hipertansiyon hastalığınız yoksa sabahları aç karnına 1 çay kaşığı tere tohumunu çok az balla karıştırarak tüketebilirsiniz.
  • Günlük tuz tüketiminizi 5 gram ( 1 çay kaşığı) ile sınırlandırmaya özen gösterin. Çünkü tuzda bulunan sodyum vücudunuzun su tutmasına ve bunun sonucunda da ödem yapmasına neden oluyor.
  • Psikolojik olarak karanlıkta olmak metabolizmanızı yavaşlatır. Bu yüzden gün ışığından faydalanmaya özen gösterin.
  • Son olarak da iyi bir uyku düzeni oluşturmaya dikkat edin.

Tüm bu yöntemleri uygulayarak metabolizmanızın doğal yollarla hızlanmasını sağlayabilirsiniz. Fakat hala hızlanma gözlemleyemiyorsanız yağ yakıcı ve metabolizma hızlandırıcı gıda takviyelerinden destek alabilirsiniz.