• Online Yardım
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • 0(216) 643 00 60
  • EN YAKIN ECZANE
Sadece Eczanelerde
bağışıklık sistemi güçlendiriciler

Bağışıklık Sistemi Nasıl Güçlendirilir

Bağışıklık güçlendirici takviyeler ve besinler ile vücudunuzu hastalıklara karşı dayanıklı hale getirebilirsiniz. 

Bağışıklık Sistemi Nasıl Güçlendirilir

Bir probiyotik için ana görev insan vücudunun dost mikroorganizmaları olarak mide-barsak sisteminde yerleşmek, ve çoğalmaktır.Sağlıklı bir bireyde bu süreç gayet normal ve doğal bir şekilde işlerken, tarım ilaçları ve ağır metallerin,bağışıklık sistemi problemlerine sebebiyet verebileceğini biliyoruz. Vücudumuzu bakteri, virüslerden koruyan, hormonlara ve sinir sistemine de etki eden bir mekanizma olan bağışıklık sisteminin sağlıklı olması, kişinin enfeksiyonlar veya kanser gelişimi gibi durumlardan uzak kalmasını sağlar. 

Kabızlık veya dönem dönem ortaya çıkan diyareler gibi bağırsak hastalıklarının önlenmesi açısından iyi çalışan bir sindirim sistemine sahip olmak gerekmektedir. Çeşitli bağırsak hastalıkları durumunda pek çok hekim tarafından sindirim sistemi düzenleyici olarak probiyotik takviye önerilir. Ne kadar dikkat edilirse edilsin günlük olarak tüketilmesi gereken ve tüketiminden kaçınılması gereken ürünlere mükemmel olarak uyulması pek mümkün olmuyor. Bundan dolayı yüksek kalitede, iltihabı önleyici takviye ürünlerin alınması, bağırsak hastalıkları için önceden alınmış doğru bir tedbir olarak görülebilir.

Probiyotikler, Ginseng,
D vitamini, zencefil gibi ürünlerin kullanımıyla bağışıklık sistemine güzel bir yatırım yapılmış olunacaktır.

Bağırsak Hastalıkları Nelere Sebebiyet Verir

  • Besin alerjileri,
  • Enerji azlığı ve kronik yorgunluk,
  • Eklem sorunları,
  • Tiroid rahatsızlıkları,
  • Bağışıklık sistemi sorunları gibi rahatsızlıklara sebebiyet verebilir.

Hangi Besinleri Kullanmalı?

Beslenme düzeninin bağırsak hastalıkları önlemesi açısından önemini vurgulayan doktorlar,

  • Turşu gibi fermente sebzeler. 
  • Kefir, yoğurt ve özellikle keçi yoğurdu gibi fermente sütler.
  • Kombucha çayı.

Vitaminler kadar önemli olan probiyotik, besinlerin sindirilmesinde, bağışıklık sisteminin dengelenmesinde ve desteklenmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Yapılan araştırmalar iyi bakteri yani probiyotik azlığının çeşitli kronik rahatsızlıkla bağlantılı olduğunu göstermiştir.

Probiyotikler, Probiyotik

Probiyotikler

Probiyotikler, insan bağırsağını aktif formda giriş yapan canlı bakterilerdir. Kefir ve fermente edilmiş süt ürünleri gibi besin kaynaklarında bulunmaktadır.

D Vitamini, Vitamin D

D Vitamini

D vitamini, diğer adıyla kolekalsiferol veya ergokalsiferol. Uskumru, Ringa , ciğer , yumurta sarısı ve mantar gibi besin kaynaklarında bulunmaktadır.

d3 vitamini nedir

D3 Vitamini Nedir? D3 Eksikliğinde Neler Olur?

D3 vitamini, özellikle çocukların gelişimi için oldukça önemlidir. D3 vitamini eksikliği ise hem yetişkinlerde hem de çocuklarda birçok sağlık problemine yol açabilir. İşte bu yüzden D vitamini değerinin istenilen düzeyde olması gerekmektedir.