OMEGA-3’TEKİ GÜCÜ KEŞFEDİN!

Omega-3 Nedir?

Vücut tarafından üretilmeyen ve dışarıdan yiyeceklerle alınması gereken önemli maddelerdendir. Vücutta birçok fonksiyonun yerine getirilmesi için gerekli olan doymamış yağ asitlerine ihtiyacımız anne karnında başlar. Çocukluk,ergenlik,yetişkinlik ve yaşlılık boyunca devam eder.

Omega-3 içeriğindeki en bilinen ve sağlık için en önemli yağ asitleri EPA ve DHA’dır.

Belirtilen esansiyel Omega 3 yağ asitlerinin eksikliğinde gelişebilecek sorunların başında; yorgunluk, halsizlik, enerji azalması, bağışıklık sisteminin zayıflaması, enfeksiyonlara hassasiyetin artması, kabızlık, eklem ağrıları, konsantrasyon bozukluğu, depresyon, Alzheimer, Parkinson gibi hastalıklara yatkınlığın artması ve kalp damar sağlığında olumsuzluklar gibi durumlar yer almaktadır.

 

Omega-3’ün Faydaları

Kalp Damar Sağlığı:

Gerçekleştirilen pek çok klinik çalışmada, balık yağından gelen Omega-3 yağ asitlerinin

-Kötü kolesterolün (LDL) düşürülmesi ve iyi kolesterolün (HDL) artırılmasına

-Trigliserid seviyelerinin düşürülmesine

-Tansiyonun düşürülmesine

-Damar sertliği oluşumunun yavaşlatılmasına yardımcı etkileri ile kalp ve damar hastalıkları riskini azaltmaya yardımcı olduğu gösterilmiştir.

 

Zihin Sağlığı:

Omega-3 esansiyellerinden DHA, beynin gri maddesi, retina ve sinirler gibi kilit dokuların yapısının önemli bir kısmını oluşturur. İnsan beyninin kuru ağırlığının %60’ını Omega-3 ve özellikle DHA oluşturmaktadır.

-Konsantrasyon bozukluğu ve dikkat dağınıklığı gibi olumsuzlukların giderilmesine

-Alzheimer ve bunama riskinin azaltılmasına

-Depresyon gibi nörolojik sorunlarda tedavinin desteklenmesine yardımcı olur.

 

 

Kemik – Eklem Sağlığı:

-Kireçlenme ve romatizmal şikayeti olanlarda ağrıyı hafifletici etkisi ile ilaç ihtiyacının azaltılmasına

-Kıkırdağa zarar veren enzimlerin aktivitesinin azaltılmasına yardımcı olur.

 

Hamilelik ve Emzirme Dönemi:

- Erken doğum riskini azaltır. Düşük doğum ağırlığını önler.

 

-  Doğum sonrası annede depresyon oluşum riskini azaltır.

 

-  Bebeğin  merkezi sinir sistemi gelişimini destekler. Göz, beyin ve sinir gelişimi üzerinde olumlu etkileri vardır.

 

-  Emzirme döneminde de süt kalitesi ve miktarını artırıcı etki göstermektedir.

 

Göz Sağlığı:

Gözün de önemli bir kısmı yağdan oluşmaktadır.

Yaşa bağlı olarak gelişen sarı nokta hasarı ve göz tansiyonu (glokom) risklerinin önlenmesinde önemlidir.

İnfertilite (Kısırlık):

Omega-3 yağ asitlerinin kullanımının;

Erkek infertilitesinde spermatagonezi desteklediği,sperm kalitesini, miktarını ve motilitesini arttırdığı,stresi uzaklaştırmada da yardımcı olduğu düşünülmektedir.

Kadınlarda ise; yumurta miktarını ve kalitesini artırmayı desteklediği

İle üreme ömrünü uzatmaya çalıştığı düşünülmektedir

Omega-3 Hakkında Bilinmesi Gereken Doğrular Nelerdir?

Omega-3 kullanımı kilo aldırmamaktadır. Yapılan çalışmalar insülin aktivitesini destekleyici etkisiyle iştah kontrolünde önemli olduğu ve vücuttaki yağ dokusunu azaltmaya yardımcı olduğunu göstermektedir. Kilo kontrolünde beslenmeyi destekleyici olarak da kullanımı önerilmektedir.

Dört mevsim Omega-3 güvenle kullanılmalıdır. Çünkü vücudumuz Omega-3 üretmez, dışardan beslenme ve de gıda takviyeleri ile alınması gerekir. 

 

 

Doğru Omega-3 Seçimi!

Balık Yağında Yüksek Kalite ve Güvenilirlik

  • En yüksek kalite için soğuk denizlerdeki yağlı balıklar tercih edilmektedir.

 

  • Moleküler distilasyon yöntemi ile saflaştırılmış;

Civa, kadmiyum, kurşun ve PCB (poliklorlubifenil ) gibi ağır metal ve yabancı maddeler içermediğinden emin olunmalıdır.

 

  • Bir Omega-3 ürünündeki yağ asitlerinin moleküler formu; vücudun EPA ve DHA’yı kana ne kadar iyi katabildiğin belirler. Omega 3 yağ asitleri doğal olarak korunan trigliserit formunda tercih edilmelidir. Etilester formuna göre %70 daha fazla emilim ile vücut tarafından kullanımı artırılmıştır.

 

  • Uygun sorumlu doz ; uluslararası uzmanların yetişkinler için önerdiği günlük minimum 500mg EPA+DHA oranını karşılamalıdır.

 

  • Kapsüllerdeki jelatinin kaynağı.Domuz ürünlerinin kullanılmadığına dair emin olunmalıdır. Bunun için üreticinin Helal sertifikasına sahip olup olmadığı sorgulanabilir.